۹۰ واحد صنعتی راکد همدان، به چرخه‌ی تولید بازگشتند

0 11

بازدید یکروزه وزیر صنعت، معدن و تجارت از استان همدان

به گزارش از ایسنا، شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱  وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان همدان با معاونین خود برای بررسی وضعیت صنعت استان همدان و بازدید از واحد های صنعتی به همدان سفر کرد. از برنامه های این سفر یکروزه نشست با فعالان حوزه صنعت و تولید کننده‌ها، حضور در ناحیه‌های صنعتی اورقین و شیرین سو، بازدید از شهرک‌های صنعتی بهار و لالجین و کارگاه‌های تولیدی درروستای لتگاه و بازدید از کارگاه‌های تولید پوشاک در ۲ روستای کرد آباد و ویان بود.

علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار فعالان اقتصادی استان همدان با وزیر صمت با بیان اینکه در کشور با بحران کمبود آب مواجه هستیم گفت: درخواست داریم واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی به منظور جلوگیری از مهاجرت در استان همدان ایجاد شود و کاهش مصرف آب را با ساماندهی وضعیت پیگیری کنیم.

استاندارهمدان گفت: صنایع در کلانشهرهای کشور بیش ازاندازه فربه شده است و ادامه فعالیت برای تکثیر و افزایش مجموعه‌های صنعتی در کلانشهرها مضرات زیادی دارد گفت: افزودن به این واحدها، افزودن به مشکلات کارگری و خالی کردن شهرهای کوچک است.

 

قاسمی فرزاد از فعال شدن دوباره‌ی ۹۰ واحد صنعتی راکد در استان خبر داد و گفت:مجموعه پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان ظرفیت خوبی در استان است که بتوانیم حوزه صنعت را تقویت کنیم و کارگروه اقتصاد دانش بنیان استان تلاش می‌کند ارتباط نزدیکی با حوزه تولید برقرار کند.

استاندار همدان به کمبود شدید زیرساخت ها در نواحی و شهرک های صنعتی اشاره کرد وگفت: خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت نواحی از جمله برق و تصفیه فاضلاب نواحی و شهرک ها گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه درباره مشکل عدم فروش محصولات چینی و بهداشتی واحدهای تولیدی لالجین به علت از دست دادن بازار و گرانی سوخت پیگیری‌هایی انجام دادیم، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد ۸۰۰ هکتار مساحت دارد که ۱۰۰ هکتار آن آماده است و نیاز به حمایت است تا سرمایه‌گذاران به این منطقه هدایت شوند و این منطقه از رکود خارج شود.

استاندار همدان با اشاره به تعیین تکلیف واگذاری شهرک های صنعتی استان، خاطرنشان کرد: این امر توسط مدیرعامل شرکت شهرک‌ها در حال پیگیری است که نیاز به حمایت ویژه وزارتخانه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.