۷۵۱ فرد مبتلا به ویروس (اچ ای وی) در استان همدان

0 11

کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اینک ۷۵۱ فرد مبتلا به اچ.آی.وی در این استان شناسایی شدند که از نظر جنسیت ۸۰ درصد را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.

«محمد میرزایی» افزود: هم اینک در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز مشاوره بیماری های رفتاری این تست به صورت رایگان و محرمانه برای مراجعان انجام می شود چراکه امروزه مهمترین راهبرد، کنترل اپیدمی اچ آی وی، مراقبت و درمان مبتلایان به این بیماری است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: بیماری ایدز همه جوامع بشر را تهدید می کند و هر انسانی می تواند در معرض خطر آلودگی یا بیماری ایدز قرار گیرد ولی با توجه به راه های انتقال، عده ای از افراد از احتمال آلودگی یا بیماری بیشتری برخوردار هستند.

وی افزود: معتادان و کسانیکه مواد مخدر تزریقی را با سرنگ و سر سوزن های مشترک مورد استفاده قرار می دهند، افرادی که شرکای جنسی آنها افرادی هستند که روابط جنسی نامطمئن دارند، افراد مبتلا به بیماریهای آمیزشی و مقاربتی، دریافت کنندگان مکرر خون، فرآورده های خونی و فاکتورهای انعقادی آلوده، همسران افراد آلوده به اچ.آی.وی، بیماران مبتلا به ایدز و نوزادان مادران آلوده به اچ.آی.وی، بیشتر در معرض ابتلا این بیماری هستند.

میرزایی اضافه کرد: ابتلا به این عفونت می تواند سالیان سال بدون علامت باقی بماند اما در این مدت ویروس از طریق مختلف به دیگران انتقال یابد همچنین از زمان ورود ویروس به بدن تا مثبت شدن تست های آزمایشگاهی مدت زمانی لازم هست که به آن دوره «پنجره» گفته می شود.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.