۱۵۱ تخت دیالیز فعال در استان همدان

0 18

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان در گفت و گویی با خبرنگاران گفت: ۱۵۱ تخت دیالیز در استان همدان وجود دارد، همه شهرستان‌ها به جز شهرستان تازه تاسیس درگزین از بخش دیالیز برخوردار هستند و بیماران ساکن در این شهرستان می‌توانند به علت نزدیکی به شهرستان رزن،  برای انجام خدمات دیالیز مراجعه کنند.

ابوالفتح میرزایی با اشاره به استفاده ۶۰۴ بیمار دیالیزی از دستگاه‌های موجود در بیمارستان، بیان کرد: ۱۳۳ بیمار نارسایی کلیوی در استان همدان شناسایی شدند که باید به زودی درمان را شروع کنند و در عین حال ۵۵۰ بیمار پیوند کلیه در این استان زیر نظر انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.

میرزایی در ادامه گفت: افراد بالای ۶۰ سال، بیماران دیابتی، افراد با فشار خون بالا، افراد با پیشینه بیماری قلبی و سکته مغزی، سابقه خانوادگی از بیماران کلیوی، افراد سیگاری، افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کلیوی هستند.

وی با اشاره به تقسیم بندی بیماران کلیوی افزود: بیماری کلیه به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند که بیماری داخلی شامل نارسایی کلیه، عفونت مجاری ادراری و سندروم نفرویک که توسط نفرولوژیست درمان می‌شوند، همچنین بیماری‌های جراحی کلیه مانند سنگ کلیه، مشکلات پروستات و سرطان مجاری ادراری توسط اورولوژیست‌ها از طریق جراحی، آندوسکوپی و لیتوتریپسی (سنگ کلیه) صورت می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.