یاد هنرمند با اخلاق موسیقی

مراسم یادبود زنده یاد فرزاد امیرانی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴٠۳ با حضور تعدادی از هنرمندان موسیقی همدان، خانواده و علاقه‌مندان این هنرمند در شهرکتاب همدان برگزار شد

0 3

در ابتدای مراسم ویدئویی از نوازندگی و خوانندگی زنده‌یاد فرزاد امیرانی پخش شد. سپس برادر این هنرمند فقید؛ فرهود امیرانی ضمن سخنرانی به حاضران خوش‌آمد گفت و از برگزارکنندگان مراسم تشکر کرد. برنامه با پخش نماهنگی از دوستان و همراهان این هنرمند ادامه یافت که از اخلاق نیکو و تالیفات و آثار او گفتند.
موضوع سخنرانی فرهاد کریمی هنرمند همدانی در وصف شخصیت فرزاد امیرانی بود.

پس از او برنامه باسخنرانی جواد مرادیان‌ ادامه یافت و سپس جواد مرادیان با سه تار و محمود سهرابی با تمبک قطعاتی را نواختند.


حسین زندی فعال فرهنگی در این نشست از تاثیر امیرانی بر شاگردان و از ویژگی شیوه نوازندگی او گفت. 

برنامه بعدی هم‌نوازی گیتار میلاد شینانی و امیر وکیلی همراه با کاخن مبین قادری قادری بود. سپس سیاوش سماوات قطعاتی را با گیتار نواخت. برنامه با سنتور نوازی فرهاد کریمی و تنبک محمود سهرابی با آواز آقای امین ملکی ادامه یافت که تصنیف ساربان سعدی، ساخته شده توسط استاد فرهود امیرانی را اجرا کردند.


پایان بخش برنامه صحبت‌های محمود رستم افشار و یک نماهنگ بود.

فرزاد امیرانی متولد ۱۳۴۲ در تهران بود و سال‌ها در محضر استادان به‌نام موسیقی با سازهای مختلف و به‌ویژه ساز گیتار فرا می‌گیرد. اگرچه رشته تحصیلی او ادبیات انگلیسی بود، اما همواره به موسیقی عشق می‌ورزید و توانست با فراگیری گیتار به عنوان یک معلم و مدرس مطرح در این عرصه، در معرفی و آموزش این ساز در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های موسیقی کارنامه درخشانی از خود به‌جای بگذارد. وی همچنین نزدیک۴۰ کتاب در زمینه موسیقی را ترجمه و یا تألیف کرده است.

او ۱۲ سال پایانی زندگی خود را در همدان سپری کرد و در ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ به علت بیماری در همدان درگذشت.

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.