گردهمایی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی

گردهمایی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، صبح روز جمعه ۱۸اسفند ۱۴٠۲ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان تهران برگزار شد

0 8
این نشست به همت انجمن «سروسایه فکن» و انجمن «زروان» برپا شد و تعدادی از استادان ادبیات فارسی و دانشجویان و علاقمندان حضور داشتند. 
 این برنامه به مناسبت بزرگداشت تعدادی از مدرسان رشته زبان و ادبیات فارسی از جمله دکتر هنگامه آشوری، دکتر ثریا رازقی، دکتر مهرانگیز اوحدی، دکتر ستوده امامی یگانه و دکتر زهرا قرقی برگزار شد. 
دکتر بهرام پروین گنابادی استاد پیشکسوت زبان ادبیات فارسی در این گردهمایی گفت: سال‌ها در حوزه عرفان پژوهش کرده‌ام و فکر می‌کنم برخورد مهربان و انسانی مدرسان و مدیران دانشگاه با دانشجویان و کسب رضایت آنها بهترین نمونه از منش عرفانی است.
 او سپس از خاطرات خود با همکاران دانشگاهی‌اش و رضایتش از اینکه نزدیک ۳۰ سال با دانشجویان و اهالی دانشگاه در ارتباط بوده، سخن گفت. 
سپس دکتر هنگامه عاشوری گفت: درگذشته استادان دانشگاه گاهی حدود ۵ دهه در دانشگاه تدریس می‌کردند اما ما در دهه پنجم زندگی بازنشسته شده‌ایم. البته دانشجویان امروز نیز با دانشجویان گذشته تفاوت دارد. او همچنین از علاقه‌اش به دانشگاه و دانشجویان گفت. 
دکتر ثریا رازقی نیز در این نشست از تجربه‌اش در رشته ادبیات و رابطه‌اش با دانشجویان و استادان این رشته سخن گفت. سپس تعدادی از شاعران و دانشجویان به شعرخوانی پرداختند. 
بابک صحرایی، مهرانگیز اوحدی و سید عباس طباطبایی از جمله کسانی بودند که شعر خواندند و مرجان بیات به خاطره‌گویی پرداخت. 
 سپس کاظم مرادی نوازنده تار و خواننده و شادی فریدونی نوازنده دف از اعضای گروه موسیقی «مهر بی‌پایان» از همدان به هنرنمایی پرداختند که اجرای آنان با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و در بخش دوم  نیز سید رضا صالحی نوازنده تنبور و شادی فریدونی نوازنده دف قطعاتی را برای حاضران اجرا کردند. 
پایان بخش این نشست تجلیل از استادان یاد شده بود که با تقدیم گل و تندیس اجرا شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.