کودکان شاهنامه‌خوان در هگمتانه

0 102

یکی از محافل فرهنگی شهر همدان که این روزها با کمک گرفتن از ادبیات پارسی سعی در بالا بردن نشاط اجتماعی دارد، انجمن شاهنامه خوانی چکاد است.

این انجمن علاوه بر جلسات نظامی‌خوانی ویژه بانوان در عصر روزهای سه‌شنبه که در برج قربان همدان برگزار می‌شود، نشست‌های شاهنامه‌خوانی بزرگسالان را در عصر روزهای چهارشنبه در کلیسای محوطه تاریخی هگمتانه و برنامه شاهنامه‌خوانی ویژه کودکان را نیزدر روزهای پنجشنبه درهمان کلیسا برگزار می‌کند.

مهمترین ویژگی نشست شاهنامه‌خوانی کودکان این است که در کنار روایت داستان‌های شاهنامه فردوسی به زبان کودکان و آشنایی کودکان با ادبیات اصیل پارسی، آموزش مسائلی مانند محیط زیست و فرهنگ شهروندی است، ایجاد فضایی با نشاط و صمیمی را با کودکان تجربه می‌کنند.

شاهنامه خوانی کودکان در هگمتانه

این انجمن ادبی  توانسته نظر کودکان و خانواده‌های آنان را به خود جلب کند. در آخرین جلسه این نشست که پنجشنبه ۸ دی ماه برگزار شد، کودکان علاوه بر خواندن شاهنامه و آموزش شاهنامه‌خوانی با تدریس عاطفه کلهری، با توضیحات  فائزه حاتمی مجد با کلیساهای  محوطه هگمتانه آشنا شدند. در ادامه نیز کلاس آشنایی با نقاشی توسط  مریم فیروزبخت برگزار شد.

این نسشت که به صورت رایگان برگزار می‌شود، هر هفته با استقبال بسیاری از خانواده‌های همدانی مواجه شده و توانسته است جایگاه ویژه‌ای بین کودکان پیدا کند.

شاهنامه خوانی کودکان در هگمتانه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.