کرونا عامل فرصت های جدید

0 10

مهم‌ترین چالش شروع کسب و کارها هزینه‌های اولیه است.

یکی از مهم ترین عواملی که هزینه‌ها برای شروع هر کسب و کاری را افزایش می دهد راه اندازی دفتر کار و امکانات اولیه مربوط به آن است. یکی از دلایلی که کسب و کار‌ها تاکید فراوانی به فراهم کردن دفتر کار دارند رویکرد مشتریان و جلب اعتماد آن‌هاست. اما این مشکل صرفا محدود به شروع کسب و کار نمی شود بلکه در ادامه مسیر هم به دلایل گوناگونی امکان تغییر در موقعیت مکانی دفترکار وجود دارد که خود این مسئله نیز یکی از چالش‌های کسب و کارهاست.

با توسعه روز افزون خدمات آنلاین و دیجیتال بسیاری از مشکلات کسب و کارها در رفع نیازهای اولیه برای شروع به کار هم برطرف شد. کسب و کارها برای معرفی، تعامل، جلب اعتماد مخاطب و حتی رفع نیاز به دفتر کار فیزیکی می توانند از بسترهای گوناگون دیجتال با کمترین هزینه استفاده نمایند.

چالش های  مهم کسب و کارها در پاندمی کرونا

پاندمی کرونا با تمام اتفاقات تلخی که در جهان رقم زد ، درس‌های بزرگی را نیز به بشریت داد. بعد از شروع پاندمی بسیاری از کسب و کارها حیات‌شان به خطر افتاد. مشکل ارتباط و تعامل با مشتریان از یک طرف و ایجاد یک محیط ایمن برای حضور کارمندان هم از طرف دیگر از چالش‌های مهم کسب و کارها بود. این دو چالش به حدی جدی بودند که باعث از بین رفتن بسیاری از کسب و کارها شدند.

در چنین موقعیتی بود که نیاز به رفع این مشکل بیش از پیش متخصصان و صاحبان کسب و کار را به تکاپو واداشت.

سوال اینجا بود؛ چطور می توان با توجه به شرایط موجود هم در حفظ سلامت کارمندان گام برداشت و هم خدمات را متوقف نکرد و با کیفیت گذشته به مشتریان ارائه داد. بسیاری از کسب و کارها دورکاری کارمندان را بهترین راه حل یافتند اما این رویکرد به دلیل جدید بودن هنوز انسجام کافی را نداشت، زیرا مهم ترین مسئله یعنی بهره وری عملکرد کارمندان به درستی قابل ارزیابی نبود و از طرفی هماهنگی با شرایط جدید هم خود به تنهایی عامل کاهش بهره وری و مشکل ساز بود.

کسب و کار

مسئله پیش رو این بود؛ چطور می‌توان فاصله عملکرد کارمندان در فضای فیزیکی را با دورکاری جبران کرد. پاسخ دفتر کار مجازی بود، چرا که با کمترین هزینه مشکل هماهنگی و ارائه خدمات به مشتریان را حل می کرد. از طرفی باعث کاهش بسیاری از هزینه های کسب و کارها در شرایط استفاده از دفتر کار فیزکی را هم فراهم کرد.

بی شک اصلی‌ترین مزیت دفتر کار مجازی هزینه پایین و راه اندازی سریع آن بود که صرفا محدود به شرایط پاندمی نمی شد. زیرا این مشکل جزء ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات کسب و کارها در شروع بوده و هست. پاندمی کرونا موقعیت‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای کسب وکارهای نو و آنلاین ایجاد نمود که برخی از آن‌ها در شرایط عادی یا نادیده گرفته می‌شدند و یا سرعت رشدشان بسیار کند بود.

کرونا و تبدیل تهدید به فرصت

هر اتفاقی در جهان فارغ از تاثیرات خوب یا بد را باید از زوایای گوناگون بررسی نمود. پاندمی کرونا اگرچه جان انسان های بسیاری را گرفت اما دروازه‌های جدیدی را هم به روی جهان باز کرد که نباید از آن غافل شد. بی شک سازمان‌ها و کسب و کارهایی که توانستند علاوه بر حیات ،موفقیت های جدیدی در ابعاد گوناگون کسب کنند،نگاه دقیق و درستی به مسئله پیش رو داشته اند. حل مسئله یکی از مهمترین ویژگی‌های رهبران و مدیران خلاق و پویاست. مدیرانی که با استفاده از ظرفیت های جدید تلاش می کنند کسب و کاری پویا و چالاک را خلق نمایند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.