پرویز جاهد در همدان

0 6

پانزدهمین برنامه از سلسله نشست‌های خوانش به همت هفته‌نامه همدان‌نامه و همکاری انجمن شاهنامه خوانی چکاد و پایگاه خبری شهربان پرس روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴٠۲ در شهرکتاب همدان برگزار شد.
موضوع این نشست پیرامون رویکردهای اقتباسی در سینما بود و کتاب «اقتباس ادبی در سینمای ایران» اثر منتقد نام‌آشنای سینما؛ پرویز جاهد نیز با حضوراهالی فرهنگ و هنرمندان همدانی رونمایی شد.


دبیر این نشست حسین زندی روزنامه نگار همدانی بود که ابتدا به معرفی کوتاهی از پرویز جاهد و کتاب اقتباس ادبی در سینمای ایران پرداخت. سپس پرویز جاهد در باره انواع و چگونگی اقتباس ادبی در ایران و جهان سخن گفت و در پایان نیز به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

 پرویز جاهد منتقد، فیلمساز و روزنامه‌نگار ایرانی است که چندین کتاب از جمله «از سینما تک پاریس تا کانون فیلم تهران»،«نوشتن با دوربین»(گفتگو با ابراهیم گلستان) و ترجمه «لئونس و لنا» اثر کارل گئورگ بوشنر و چند فیلم مستند داستانی را در کارنامه خود دارد.
کتاب گفتگوهایی پیرامون اقتباس ادبی در سینمای ایران شامل گفتگوهای پرویز جاهد با داریوش مهرجویی، محمود دولت آبادی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان آرا، بهروز افخمی، شیوا ارسطویی، عباس بهارلو، آیدین آغداشلو، حسین مرتضیاییان آبکنار، احمد میرحسان و محمد شکیبی است که از نقطه نظرات مختلف به ارتباط متقابل ادبیات و سینما می‌پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.