پروژه آبرسانی از سد تالوار در مرحله تست تاسیسات اجرایی و رفع نواقص

0 10

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تسریع در عملیات همزمان تست تاسیسات اجرایی و رفع نواقص احتمالی آبرسانی از سد تالوار به همدان خبر داد.

اتابک جعفری اظهار داشت: فاز اول این پروژه به اتمام رسیده و درحال حاضر در مرحله تست تاسیسات و رفع نواقص موجود است، با رفع نواقص فنی به زودی آب از سد تالوار به همدان انتقال می‌یابد و بعد از تصفیه در تصفیه خانه شهید بهشتی به مخازن شهر همدان پمپاژ و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اذعان به اینکه تست تاسیسات اجرایی با سرعت قابل توجه‌ در حال انجام است، گفت: بخشی از خط انتقال آب، پیش از این به منظور انتقال آب از چاه‌ها در دست بهره برداری بوده و نواقص یاد شده به زودی مرتفع خواهد شد. همچنین به موازات پروژه آب رسانی از تالوار به همدان، بهره‌برداری از ۷۰ حلقه چاه کشاورزی، با اجرای ۴۵ کیلومتر خط انتقال به منظور تامین آب شهر همدان عملیاتی شد، ضمن اینکه بر مبنای تعهدات اخیر، شرکت آب و فاضلاب استان همدان مکلف به حفر ۱۷ حلق چاه جدید شد که تا کنون ۱۱ حلقه از چاه‌ها حفر و در حال تجهیز است.

جعفری عنوان کرد: در حال حاضر با مجموع اقدامات انجام شده اکثر مخازن شهر از پایداری نسبی قابل قبولی برخوردار هستند، که با ورود آب از سد تالوار بخش قابل توجه‌ای از مشکلات آبرسانی به شهر همدان رفع خواهد شد، همچنین ساعات قطعی آب در شهر همدان به صفر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن عذرخواهی از مردم صبور و فهیم همدان متذکر شد: بخش عمده تنش آبی ایجاد شده در همدان و دیگر نقاط کشور به دلیل کاهش نزولات آسمانی است که امیدواریم با بارش‌های سال جدید شاهد چشمگیر این بحران باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.