ورزشکاران همدانی ۷۷۵ مدال رنگارنگ ملی و فراملی کسب کردند

0 2
شهربان پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: ورزشکاران این استان در سالی که گذشت، ۷۷۵ مدال رنگارنگ ملی و بین المللی کسب کردند که به نسبت سال ۱۴۰۰ با رشد قابل توجهی همراه بودیم.
علی حقیقی روز شنبه در گفت وگویی اظهار داشت: از مجموع مدال‌های کسب شده، ۱۴ نشان جهانی و ۳۰ مدال نیز در سطح آسیا به دست آمده است.
وی بیان کرد: ۳۱۰ ورزشکار همدانی طی سال گذشته به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند که از این تعداد ۸۰ ورزشکار به عضویت ثابت تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف درآمدند.
حقیقی خاطرنشان کرد: از این تعداد عضو همدانی تیم ملی نیز ۳۸ نفر در مسابقات قهرمانی آسیا و ۱۴ ورزشکار در رقابت‌های جهانی شرکت داشتند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: ورزشکاران این استان سال گذشته در ۴۲ تورنمنت(مسابقات چندجانبه) بین المللی شرکت داشتند که موفق به کسب ۱۶ نشان رنگارنگ شدند. وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سطح استان همدان را ۸۰ هزار و ۳۳۰ نفر عنوان کرد و گفت: در تمامی عرصه‌ها به نسبت سال ۱۴۰۰ با رشد قابل توجهی روبه رو هستیم.
حقیقی افزود: هم اینک ۵۰ هیات ورزشی در سطح استان و ۳۰۰ هیات در سطح شهرستان‌های همدان فعالیت دارند؛ همچنین ۳۰۰ فضای ورزشی زیر مجموعه این اداره کل مشغول در اختیار این هیات ها و ورزشکاران قرار گرفته است. مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر از جمعیت این استان ۷۰ سانتی متر است که با تکمیل طرح‌های ورزشی شاهد افزایش خوبی در این بخش خواهیم بود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.