هنرواره بانوی انقلابی در همدان

به همت سازمان فرهنگی شهرداری همدان

0 11

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از برگزاری هنرواره‌ ای با معرفی بانوی انقلابی مرحوم حدیدچی در همدان خبر داد.

هادی بلاغی در گفت‌‌وگو با خبرنگار شهربان پرس در همدان از برگزاری هنرواره‌ای در راستای بزرگداشت مرحوم خانم دباغ (مرضیه حدیدچی) خبر داد و اظهار کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری با همکاری کانون فرهنگی هنری ایسوا، به معرفی بانوی انقلابی و قهرمان ایران خانم دباغ پرداخت.

هنرواره بانوی انقلابی در همدان
هنرواره بانوی انقلابی در همدان _ آبان ماه ۱۴۰۲

 

وی با اشاره به اینکه هنرواره‌ای با معرفی یک الگوی موفق در جامعه برگرفته از منویات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود گفت: در این راستا روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه هنرمندان علاقه‌مند در رشته‌های نقاشی سیاه‌قلم، تصویرسازی و پوستر دور هم جمع شدند تا با محوریت مرحوم خانم حدیدچی هنرنمایی کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به اینکه روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه نیز همایشی با حضور هنرمندان و تقدیر از آنها برگزار می‌شود افزود: در این مراسم به ابعاد شخصیتی خانم دباغ می‌پردازیم.

هنرواره بانوی انقلابی در همدان

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هنری از آثار مختلف در حاشیه این مراسم یادآور شد: بیش از پنجاه نفر از هنرمندان در برنامه هنرواره ثبت‌نام کردند که با توجه به اهمیت بالا بردن سطح هنری کار طبق بررسی ۱۰ نفر در هر رشته هنری موفق به تایید از سوی داوران می‌شوند.

بلاغی با بیان اینکه دو استاد دانشگاه از ابتدا تا پایان کار برای راهنمایی و بررسی کارهای هنرمندان در این هنرواره حضور دارند افزود: به دنبال این هستیم آثار فاخری از یک چهره برجسته همدانی به نمایش بگذاریم. ویمعرفی قله‌های شخصیتی استان و شهر همدان را به عنوان الگو به جامعه از مسائل مهم فرهنگی دانست و گفت: مرحوم مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) نه تنها در استان بلکه در کشور به عنوان چهره‌ای برجسته‌ شناخته می‌شوند.

هنرواره بانوی انقلابی در همدان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به اینکه به دلایل مختلفی این بانوی انقلابی و قهرمان را نتوانستیم به مردم به خوبی معرفی کنیم تا به عنوان یک الگو برای زنان جامعه، حتی برای مردان هم درس‌آموز باشد افزود: شناخت شخصیت خانم دباغ از آنجایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که مقام معظم رهبری در آخرین دیدارشان با مردم همدان از ایشان به عنوان یک شهید یاد می‌کنند و می‌خواهند خانم دباغ با زبان هنر به مردم معرفی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.