هفته پژوهش در همدان

21 مجموعه فن آور و دانش‌بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش حضور دارند

0 14

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان همدان در دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز به کار کرد. در افتتاحیه این نمایشگاه، رئیس دانشگاه بوعلی سینا ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: امسال هفته پژوهش را در حالی برگزار می‌کنیم که خوشبختانه، دانشگاه بوعلی سینا در رتبه بسیار خوبی در بین دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‌های جهان اسلام قرار گرفته است.

حسین رضوان با بیان اینکه پژوهشگران این دانشگاه توانسته‌اند با ارائه مقالات مبتکرانه و خلاق، در حوزه‌ پژوهش و فناوری بین پژوهشگران کشور و  استان بدرخشند، افزود: ما دراین هفته نمایشگاه مناسبی را به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این نمایشگاه، افزود: این شرکت‌ها محصولات خودش را ارائه کرده‌اند، بسیاری از این شرکت‌ها توانسته‌اند، محصولات با کیفیت و خلاقی را در این نمایشگاه عرضه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در هفته پژوهش و فناوری به عنوان کمیته اجرایی هفته پژوهش، در سطح استان فعالیت می‌کند. دکتر محمد مهدی مجذوبی با بیان اینکه ۷ مجموعه از ۲۱ مجموعه حاضر در این نمایشگاه از دانشگاه علوم پزشکی هستند، افزود: در حوزه‌ فناوری دانشگاه علوم پزشکی، حدود ۳۰ شرکت فناوری و دانش بنیان را تحت پوشش دارد که خدمات‌رسانی می‌کنند.

ابوالفضل یداللهی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز با تاکید بر اهمیت حوزه پژوهش اظهار کرد: ضرورت دارد که به حوزه پژوهش وفناوری نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و دانشجویان و دانشگاهیان را با امر پژوهش آشنا کنیم.

مجید کرازی، رئیس پارک علم و فناوری  همدان گفت: با توجه به سفر ریاست جمهوری  ۱۸۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشتیم و ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این حوزه تخصیص یافته است. امیدواریم این اعتبارات به تدریج جذب و ما شاهد شکوفایی حوزه‌ فناوری در استان همدان باشیم.

عرضه محصولات دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان همدان از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ آذر ۱۴۰۱، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال برگزاری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.