نشست خبری شهردار همدان با اصحاب رسانه

0 35

 

بودجه ۵۷ درصدی برای پروژه‌های عمرانی استان همدان

در روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱، شهردار همدان و معاونان وی با حضور جمعی از اصحاب رسانه از پروژه‌های شهر همدان بازدید کردند. این پروژه‌ها شامل سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان، جداره‌ سازی پیاده‌ راه بوعلی، پل غدیر، مجتمع خدمات رفاهی الماس غرب و فاز دوم پارک شهید باهنر بود. در پایان این بازدید نشستی با حضور خبرنگاران برگزار شد و شهردار عملکرد شهرداری در یکسال گذشته را تشریح کرد.

شهردار همدان در این نشست با اشاره به تحقق ۹۰ درصدی تفریغ بودجه که در سال ۱۴۰۰ در شهرداری همدان رخ داده، گفت: ۵۷ درصد از بودجه سال جاری شهرداری برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است، همچنین در ایتدای شروع کاردوره جدید در شهرداری ۶۵۰میلیارد تومان مطالبات از شهرداری وجود داشت که ۴۵۰ میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.

بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ تصویب شد

سید مسعود حسینی با بیان اینکه  بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی سال جاری با رفت و برگشت‌های بسیاری تصویب شد، افزود: ۵۷ درصد بودجه برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است، همچنین طی یکسال گذشته خدمات دهی در مناطق ۳و ۴ بیشتر شده و در این مدت ۴۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه شده‌است.

حسینی در ادامه بیان کرد: در مدت یاد شده ۸۸هزار متر پیاده‌روسازی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان انجام شد و ۱۱۳ هزار تن آسفالت‌ریزی در خیابان‌های استان همدان انجام شده است، همچنین پنج هکتار فضای سبز طی یکسال گذشته در شهر ایجاد شده است.

زمان بهره برداری از پروزه‌های پل غدیر و پل شهید همدانی اعلام شد

شهردار با اشاره به مهم بودن پروژه‌های پل غدیر و شهید همدانی، افزود: زمانی که شهرداری به مدیریت جدید سپرده شد پل غدیر با ۶۵ درصد پیشرفت، قرار بود شهریور ماه به بهره‌برداری برسد اما به علت مشکلات فنی این اتفاق نیفتاد و دو تا سه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین روزشمار پل چراغ قرمز تا پایان بهمن است و امیدواریم زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

پارک آمادای و بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی از پروژه‌های سال جاری

وی با بیان اینکه ابلاغ رسمی بودجه، یکی از مشکلات سرعت کند اجرای پروژه‌ها در سال جاری است، گفت: برنامه‌هایی برای فضای سبز شهر پیش‌بینی شده، به عنوان نمونه پارک آمادای و بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی در این برنامه‌ها دیده شده است، با توجه به صفر بودن ورودی پروانه ساختمانی در سه ماه اخیر، هدف اصلی ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام و پنج پروژه بزرگ نیز در ایام دهه فجر کلنگ‌ زنی خواهد شد.

شهرداری مدافع پارک ۴۸ هکتاری است

حسینی با اشاره به پارک ۴۸ هکتاری گفت: شهرداری مدافع پارک ۴۸ هکتاری است و اعتقاد داریم باید حفظ شود. اما مواردی نیز خارج از محدوده مطرح شده، از طرفی این پروژه به رقمی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که از توان شهرداری خارج است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.