نخستین دوره داوری بیس بال کشور در همدان

0 3

دوره داوری درجه سه بیسبال آقایان کشور به میزبانی هیات انجمن های ورزشی استان همدان برگزار شد.

به گزارش شهربان پرس رئیس هیات انجمن های ورزشی همدان در این باره گفت: در این دوره داوری که برای نخستین بار برگزار شد، ۱۲ نفر از استان های همدان، تهران و اصفهان شرکت داشتند.

عباس حاجیلو افزود: این کلاس داوری با مدیریت کیوان صفائیان دبیرکل انجمن بیس بال و تدریس محمدحسین شاه محمودی عضو کنفدراسیون آسیا در سالن شهدای علی آباد شهر همدان برگزار شد.

وی اضافه کرد: بیسبال یک رشته المپیکی است اما در کشورمان طرفداران کمی دارد که البته سیاست فدراسیون رونق و توسعه این ورزش در استان ها بوده و به همین دلیل دوره های آموزش داوری و مربیگری را در این ورزش داریم.

حاجیلو گفت: هدف ما استعدادیابی در تمامی رده‌های سنی است و در مدارس هرساله به امر مهم استعدادیابی میپردازیم، برخی تجهیزات بیس بال در ابتدای کار شاید کمی گران به نظر برسد اما در مقایسه با سایر ورزش‌ها قیمت مناسبی دارد و هزینه آنچنانی برای بیس بال وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همدان از ظرفیت خوبی در رشته بیس بال برخوردار است، خاطرنشان کرد: استعداد خوبی در این ورزش داریم و به همین دلیل نسبت به برگزاری دوره های مربیگری و داوری برنامه ریزی کرده ایم.

حاجیلو ادامه داد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم سال آینده در لیگ بیس بال حضور داشته باشیم ضمن اینکه طرح همگانی کردن بیس بال با هدف استعدادیابی را در مدارس همدان ترویج می دهیم.

رئیس هیات انجمن های ورزشی استان همدان یادآور شد: به زودی برای رده سنی نوجوانان بیس بال را در سطح مبتدی راه اندازی می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.