نامه فعالان میراث فرهنگی به استاندار همدان

0 9

ده‌ها نفر از فعالان فرهنگی و بازاریان با توجه به ضرورت ثبت جهانی محوطه تاریخی هگمتانه، نامه‌ای به استاندار مبنی بر اینکه مامویت یکساله دکتر «صاحب محمدیان منصور» مدیر پایگاه هگمتانه را تمدید کند، نوشتند.

رونوشت نامه برای رئیس دانشگاه بوعلی و مدیرکل میراث فرهنگی نیز ارسال شده است.

دکتر صاحب محمدیان منصور عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و از اساتید به‌نام معماری ایران است. آبان ماه ۱۴۰۱ با حکم رضا سامه، مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، به عنوان مدیر پایگاه میراث ملی محوطه باستانی هگمتانه منصوب شد.

محمدیان منصور از مدیران موفق و دلسوزی بود که تلاش بسیاری برای به ثمر رسیدن ثبت جهانی هگمتانه انجام داد و عملکردش رضایت فعلان میراث فرهنگی را در پی داشت.

سوم آذر ماه ماموریت او در پایگاه تاریخی هگمتانه پایان یافته و فعالان فرهنگی انتظار دارند ماموریت دکتر محمدیان منصور تا به نتیجه رسیدن تلاش و زحماتش و ثبت جهانی هگمتانه تمدید شود. فعالان میراث فرهنگی نگرانند پس از رفتن محمدیان منصور از هگمتانه موضوع ثبت جهانی به نتیجه نرسد.

نامه فعالان میراث فرهنگی به استاندار همدان
نامه فعالان میراث فرهنگی به استاندار همدان

 

در متن نامه فعالان میراث فرهنگی به استاندار آمده است:

 

جناب آقای دکتر قاسمی فرزاد

استاندار محترم همدان

با سلام و احترام

با توجه به ضروت ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان و دستاورد این پروژه برای شهر همدان، متاسفانه در این راه شاهد اتمام ماموریت آقای دکتر صاحب محمدیان منصور مدیریت پایگاه هگمتانه و برگشتن ایشان به دانشگاه بوعلی سینا هستیم که این امر ممکن است پرونده ثبت جهانی را خدشه‌دار نماید. لذا ما دوستداران میراث فرهنگی و شهر همدان از همه مسولین استان همدان خواهشمندیم تا اتمام پروژه ثبت جهانی هگمتانه نسبت به ادامه فعالیت ایشان که یکسال در کنار این پرونده بوده و به همه امور آن مسلط است، همکاری نمایند.

 

رونوشت :

  • جناب آقای دکتر رضوان، رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان
  • مدیر کل محترم میراث فرهنگی، جناب آقای دکتر معصوم علیزاده
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.