مطالعه انتقال آب از تالوار به روستاهای بهار و کبودراهنگ

0 17

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با اشاره به اینکه اکثر روستاها درگیر کم آبی هستند، گفت: طی جلسه‌ای که با وزرای نیرو و کشور داشتیم، مطالعه انتقال آب سد تالوار به روستاهای این منطقه را در دستور کار قرار داده‌ایم و اقدامات لازم توسط امور آب استان در حال انجام است.

فتح الله توسلی در گفت و گویی با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تنش شدید آبی در منطقه، با دعوت از معاون وزیر نیرو در بازدید از پروژه‌های مهم دو شهرستان دستورات لازم برای تسریع امور صادر و ده‌ها دستور مهم از وی اخذ شد.

توسلی همچنین از اخذ دستور اجرای پروژه آبرسانی در ۱۶ روستای کبودراهنگ در سفر اخیر معاون وزیر نیرو به حوزه انتخابیه خود خبر داد و تصریح کرد: روستای طاهرلو، آقداش، داس قلعه، دولی، احمدآباد، انجیر باغی، وصله، ولی محمد، قزلچه، سراب، واشور و زین‌آباد از جمله روستاهایی هستند که پروژه آبرسانی در آنها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای شهرستان بهار ۴۵ میلیار تومان اعتبار دریافت شده و اعتبارات دیگری نیز در حوزه تصفیه خانه‌ها در راه است،  مهم‌ترین آنها انتقال آب از سد تالوار بود که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، گفت: تامین اعتبار حفر، تجهیز و اجرای دو حلقه چاه برای شهرستان کبودراهنگ، تامین اعتبار پروژه خطوط انتقال آب مجتمع آبرسانی باشقورتاران، الحاق روستای کوهین و آقجه قیه به مجتمع عظیم دره و تسریع در پروژه مجتمع حسین آباد عاشوری از دیگر دستورات اخذ شده در این سفر بود.

توسلی با اشاره به دو مجتمع آبرسانی شهرستان بهار، افزود: خطوط انتقال مجتمع آبرسانی حسین آباد علشوری به اتمام رسیده و مدیر عامل آبفا قول مساعد داد اعتبارات لازم را تامین کنند. با تکمیل دو مجتمع آقبلاغ و حسین‌آباد عاشوری  در شهرستان بهار ۱۵ روستا با جمعیت ۲۲هزار نفر تحت پوشش این دو مجتمع قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دستور لازم برای تامین دو دستگاه تانکر برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ اخذ شده است، گفت: در این سفر دستورات لازم برای تامین اعتبار سه میلیارد تومانی اورهال تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ در موافقت‌نامه تنش فاضلاب داده شد ضمن اینکه احداث مخزن آب ۳۰۰۰ مترمکعبی مهاجران و اجرای خطوط رفت و برگشت هم در دستور کار قرار گرفت.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.