مصرف گاز در استان همدان ۲/۲ درصد افزایش یافت

0 3

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مشترکان گاز طبیعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردهاند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲/۲ درصد افزایش یافته است.

شهربان پرس به نقل از ایرنا مجید الهیاری روز شنبه در گفت و گو با این خبرگزاری افزود: مشترکان گاز طبیعی استان مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲ میلیارد و ۷۹۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

وی تصریح کرد: استان همدان در دسته استان های اقلیم یک و ۲ تعرفه گاز قرار دارد و مصرف تا سقف ۴۵۰ متر مکعب تغییری در گازبهای مشترکان ندارد.

الهیاری اظهار کرد: استان همدان، نزدیک به ۶۷۰ هزار مشترک گاز دارد که از این تعداد، ۶۱۰ هزار مشترک خانگی و تجاری هستند که از تعداد کل مشترکان گاز استان همدان، ۴۴۰ هزار مشترک شهری و ۲۳۳ هزار مشترک نیز روستایی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح جایگزین کردن بخاریهای گاز سوز استاندارد جدید با فرسوده، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار بخاری ویژه مشترکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نوسازی شده است و قصد داریم در مراحل بعدی عموم مردم را از این امتیاز برخوردار کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده امسال در راستای مدیریت مصرف گاز همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان با مشارکت ۳۵ نفر از بسیجیان شرکت گاز استان همدان، پایش و کنترل می شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ مورد پایش مصرف گاز از ادارات و سازمانهای دولتی و غیردولتی استان صورت گرفت افزود: همکاران شرکت گاز به صورت مستمر در ساعات کاری روزهای هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته، مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد.

وی گفت: این استان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز دارد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان نخستین استان سبز کشور همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار آن از نعمت گاز برخوردار شدند.

الهیاری ادامه داد: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی شده است و ۲۵ روستای کمتر از ۲۰ خانوار نیز در فهرست گازرسانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی و همکاری مشترکان راهکار اصلی در عبور از فصل سرد سال است به مشترکان خانگی توصیه کرد که دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی و الگوی مصرف رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اجرای طرح پایش ادارات دولتی در سطح استان اعلام کرد: طرح پایش با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز در راستای مدیریت مصرف بهینه و ایمنی گاز طرح پایش مصرف گاز در همه ادارات، سازمان ها و ارگان های دولتی و غیردولتی اجرا می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.