مرگ ۲ شهروند همدانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن

0 3

سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان از وقوع ۲ فقره مرگ بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در سطح استان خبر داد و گفت: در این حوادث ۲ شهروند ۳۹ ساله و ۲۵ ساله جان خود را از دست دادند.

به گزارش شهربان پرس، محمد مالمیر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز گذشته دوشنبه ۱۸ دی_ یک مورد گازگرفتگی در شهرستان رزن به وقوع پیوست، افزود: یک راننده ۳۹ ساله پس از توقف در کامیونش به خواب میرود که متأسفانه دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده بود و جسد بیجانش در ماشین پیدا می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود گاز مونوکسیدکربن در زمان روشن بودن خودرو از مجاری بخاری کامیون هم امکان پذیر است،ادامه داد: براساس اظهارات شاهدان یک فقره پیکنیک هم درون کابین این کامیون بوده اما اینکه گاز گرفتگی از طریق بخاری بوده یا پیکنیک، در دست بررسی است.

مالمیر در ادامه به مرگ پسر جوان ۲۵ ساله در شهر همدان اشاره کرد و گفت: این جوان چند روز قبل به علت اینکه لوله بخاری منزل‌شان مشکل داشته، دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می‌شود و پس از انتقال به بیمارستان و تلاش تیم پزشکی متاسفانه روز گذشته فوت شد.

وی با اعلام اینکه تعداد فوتی‌ها با گاز مونوکسیدکربن در دی‌ماه به چهار مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال نیز ۲۵ نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند که با احتساب این چهار مورد، تاکنون تعداد فوتی‌ها به ۲۹ نفر رسیده است.

سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان با تأکید بر اینکه متأسفانه شهروندان هشدارها را جدی نمی‌گیرند، تصریح کرد: آمار متوفیان امسال نسبت به سال گذشته افزایشی بوده و این به علت عدم رعایت موارد ایمنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.