مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد

0 3

سید مسعود حسینی به همراه ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از مدیران شهری از غرفه همدان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران بازدید کردند.

رییس شورای اسلامی شهر همدان در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت‌های خوب و فعالانه شهرداری همدان در نمایشگاه برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر همدان گفت: اقدامات خوبی برای اطلاع رسانی و آگاهی هموطنان از جاذبه‌های حرفه‌ای و صنایع دستی استان همدان صورت گرفته و حضور در این نمایشگاه‌ها باعث فعالیت بیشتر مدیریت شهری در زمینه گردشگری می‌شود.

محمود مسگریان با تاکید بر تلاش برای معرفی همدان به عنوان مقصد گردشگری افزود: همدان در فصول مختلف پذیرای گردشگران و مسافران از اقصی نقاط ایران و جهان است و  برای جذب گردشگر از سایر کشورها باید برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: در زمینه تقویت گردشگری اقداماتی از جمله تخصیص بودجه مناسب، جداره سازی مسیر گردشگری و جذب سرمایه گذار صورت گرفته و انشالله در سال آینده این برنامه‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

رییس شورای اسلامی شهر همدان به یکی از موضوعات مهمی که در حوزه گردشگری مغفول مانده  اشاره کرد و گفت: گردشگری مذهبی به دلیل وجود امام زادگان متعدد به ویژه امامزاده عبدالله به عنوان نماد شهر همدان و میراث گرانبهای مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمود مسگریان ظرفیت گردشگری مذهبی همدان را مهم ارزیابی کرد و افزود: زایرانی که از کشور عراق برای زیارت به مشهد مقدس و قم می‌روند از مسیر همدان می‌گذرند و باید  زایران و گردشگران مذهبی را جذب همدان کرده و از مواهب اقتصادی حضور آنها بهره بگیریم.

در ادامه شهردار همدان با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری و تقویت این حوزه عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ سالی ویژه‌ای به لحاظ گردشگری بود و با اقدامات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته تلاش کردیم ورود خوبی به گردشگری داشته باشیم.

سید مسعود حسینی با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه در حال ارزیابی است و انشالله بتوانیم تایید این پرونده را جشن بگیریم تا همدان به حق و سهم خود در حوزه گردشگری دست پیدا کند.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: شهرداری همدان برای ثبت جهانی هگمتانه زحمات و خدمات زیادی از جمله معبر گشایی‌ها، اقدامات عمرانی، جداره سازی‌ها، ساماندهی بازار، حذف زواید بصری و احیای کاروانسراها ارایه کرد تا به وظیفه خود  عمل کرده باشد.

حسینی یکی از سیاست‌های مهم شورای شهر را توسعه گردشگری دانست و تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه به حوزه گردشگری اختصاص یافته و  این سیاستگزاری صحیح مسیر خوبی برای رونق گردشگری ایجاد کرده است.
وی با تقدیر از مشارکت مردم و بازاریان با شهرداری همدان در راستای ثبت جهانی هگمتانه و ساماندهی بازار گفت: این اتفاق مثبت نویدبخش تحول در نگرشها در شهر همدان به لحاظ فرهنگی و گردشگری است.


سید مسعود حسینی به رخدادهای اخیر در حوزه گردشگری گریزی زد و تصریح کرد: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی و تفاهم‌نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران بین شهرهای سنندج، همدان و کرمانشاه اتفاقات مثبتی بودند که زمینه ساز رونق حوزه گردشگری خواهند بود.
حمید بادامی نجات:اسناد بالادستی گردشگری را به عنوان اولویت اول شهر همدان تعریف کرده است.

همچنین در ادامه رییس کمیسیون مالی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه اسناد بالادستی گردشگری را به عنوان اولویت اول شهر همدان تعریف کرده عنوان داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری تمام تلاش خود را کردند تا در این مسیر حرکت کنند و شورای اسلامی شهر به لحاظ سیاستگزاری و شهرداری در قالب کارهای اجرایی تمام توان خود را بکار گرفتند تا جریان سازی لازم برای گردشگری شکل بگیرد.

حمید بادامی نجات با اشاره به بررسی پرونده ثبت جهانی هگمتانه افزود: مدیریت شهری کارهای خوبی نظیر ساماندهی بازار، جداره سازی‌ها، احیای خانه‌های واجد ارزش و توجه به بافت تاریخی شهر همدان با تشکیل شهرداری بافت انجام داده است.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم شهر همدان به لحاظ گردشگری ارتباط و نزدیکی مواهب طبیعی، فرهنگی و تاریخی با شهر همدان بوده و این قابلیت نقطه قوت شهر همدان است که این نکته باید مورد توجه مسئولان، مدیران و کارشناسان حوزه گردشگری قرار بگیرد.

حمید بادامی نجات با تاکید بر ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در شهر همدان تصریح کرد: همدان جزو شهرهای پیشتاز در ارایه بسته‌های تشویقی گردشگری بوده که یکی از این اقدامات معافیت های عوارض از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری بوده است.
دبیر ستاد گردشگری و مشاور شهردار همدان: در حوزه گردشگری نیازمند زیرساخت‌ها و همراهی مجموعه‌های ذی ربط هستیم.

در ادامه این نشست دبیر ستاد گردشگری و مشاور شهردار همدان، شکل گیری رویدادهای بین المللی در حوزه گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گردشگری مثل یک قطاری است که واگن‌های آن باید به صورت پیوسته و با هم حرکت کنند و ما نیازمند زیرساخت‌ها و همراهی مجموعه‌های ذی ربط هستیم.

حسن محمدی با اشاره به عضویت در مجامع بین المللی و گردشگری عنوان کرد: عضویت در مجمع جهانی شهرداران جاده ابریشم ، مجمع جهانی شهرهای اسلامی و مجمع شهرداران آسیایی نشان دهنده عزم همدان برای ورود به گردشگری در سطح بین المللی است.

وی اظهار کرد: انتظار داریم مردم، رسانه‌ها و مسئولان کمک کنند تا اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری رخ دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.