فواید شگفت انگیز سیب برای تضمین سلامتی

0 15

سیب نماد سلامتی‌ست

سیب یکی از میوه‌های پر مصرف جهان است که به عنوان نماد سلامتی شناخته می‌شود.این میوه در هر وعده مواد مغذی زیادی برای انسان فراهم می‌کند. سیب سبز، قرمز، زرد از رایج ترین انواع آن است که از نظر ارزش غذایی تفاوت چندانی با هم ندارند اما از نظر ویژگی درمانی در چند مورد از یکدیگر پیشی گرفته‌اند.

سیب سلامتی

تفاوت انواع سیب درچیست؟

سیب سبز یا فرانسوی به دلیل دارا بودن اسیدهای آلی فراوان، ترش تر و مصرف آن برای گرمی، حرارت بدن، الهاب کبد و التیام تهوع و دل بهم‌خوردگی ناشی از مزاج گرم و گرما زدگی مفید است. البته باید خاطر نشان کرد مصرف زیاد سیب ترش برای افراد سرد مزاج خوب نیست و باعث ضعف اعصاب و همچنین کسانی که معده قوی و سالمی ندارند نباید بعد از مصرف سیب ترش آب سرد میل کنند.

رنگ سیب قرمز حاصل ماده‌ای به نام آنتوسیانین است، این سیب نسبت به سب زرد خاصیت ضد سرطانی بالاتری دارد و همچنین باعث کاهش بیشتر خطر بیماری‌های قلبی می‌شود. در ضمن بهتر است سیب همراه با پوست مصرف شود، البته ناگفته نماند برای نگهداری پوست زیبای آن در انبار، از مواد شیمیایی مومی و براق، واکس شیمیایی استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید با مواد شوینده‌ میوه و سبزیجات آن را به خوبی بشویید و میل کنید.

خواص سیب برای سلامتی:

  • سیب به دلیل داشتن ویتامین B، منیزیم و فسفر اثر آرام بخشی برای اعصاب را دارست.
  • می‌توان از آن برای برطرف کردن اسهال یا حتی برای کودکان به‌کار برد.
  • این میوه به دلیل دارا بودن مواد مغذی مفید، برای رشد و بهبود سلامتی فرد ضروری است.
  • سیب یکی از میوه‌های کم کالری به حساب می‌آید، و فیبر موجود در آن باعث کاهش جذب کلسترول بد در روده انسان می‌شود.
  • سیب منبعی غنی از انواع ویتامین‌های گروه ب است که برای فعالیت آنزیم‌های موجود در بردن ضروری است.

به توصیه متخصصان طب سنتی، دمنوش پوست سیب قرمز و زرد همراه با عسل برای پاکسازی کلیه‌ها مفید است و مصرف رنده شده آن همراه با عرقیاتی چون گلاب، بیدمشک، بادرنجبویه همراه با کمی زعفران به پاکسازی بدن از مواد زائد به خصوص بعد از خوردن تنقلات کمک کرده، برای عمیق شدن خواب مفید است. آب سیب تازه و سیب پخته (کمپوت) نیز باعث تقویت کبد و سم زدایی آن و همچنین مانع از تشکیل اسیداوریک در بدن می‌شود، به همین دلیل مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه شده است.

قند سیب به کندی جذب بدن می‌شود پس دیابتی‌ها از سیب‌های خیلی شیرین استفاده نکنند.

یرخی عادت دارند سیب یا فراورده‌های آن را همراه با دانه‌هایش بخورند.دانه‌های سیب همچون هسته زردآلو دارای ترکیبی از مواد سمی هستند که خوردن زیاد آن منجر به بروز واکنش‌های نامطلوب در بدن می‌شود. البته مصرف کم آن اثر سوئی بر بدن ندارد، اما در هرحال به دلیل وارد شدن مقداری ماده سمی وارد بدن می‌شود بار تحمیل شده به کبد و کلیه‌ها برای پاکسازی این ترکیبات زیاد خواهد بود، بهتر است برعکس پوست سیب، دانه‌های آن را پیش از مصرف جدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.