شیرجه ایران با سه مدال طلای قائم میرابیان تاریخ ساز شد

کولاک میرابیان با فتح قله مسابقات جهانی شیرجه مستر

0 18

به گزارش شهربان پرس، رقابت‌های جهانی ورزش‌های آبی بزرگسالان ۱۱ مرداد برابر با (۲ آگوست) الی ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ (۱۱ آگوست ۲۰۲۳) در شهر کیوشو ژاپن در حال پیگیری است.

قائم میرابیان، ورزشکار خوشنام شیرجه ایران در مسابقات جهانی استادان رشته‌های آبی ۲۰۲۳ ژاپن نمایش‌های چشمگیری داشت و سه مدال طلای این تورنمنت معتبر بین‌المللی را به دست آورد.

قائم میرابیان
قائم میرابیان اولین فاتح مدال طلای شیرجه مردان ایران در مسابقات جهانی ژاپن ۲۰۲۳

میرابیان در رده سنی ۴۰ تا ۴۴ سال مسابقات شیرجه سه متری مردان در شهر فوکوئوکا که در ساحل شمالی جزیره کیوشو ژاپن قرار دارد، با امتیاز ۴۰۱.۹۵ سکوی اول این رشته ورزشی را برای اولین بار در تاریخ ورزش شیرجه ایران فتح کرد. مارکوس آلبرشت، شرکت کننده آلمانی با ۲۸۴.۴۵ نقره، مدال برنز به جاناتان آسلین، قهرمان شیرجه کانادایی رسید.

میرابیان همچنین در مسابقات تخته پرش ۱ متر مردان از بین ۱۴ نفر شرکت کننده این رشته، با ۳۴۳.۴۰ امتیاز بر سکوی برتر ایستاد و یک طلای دیگر را به دست آورد. در ادامه این رقابت‌ها میرابیان با کسب مدال در مسابقات شیرجه سکوی مردان با کسب امتیاز ۲۵۰.۸۰ به سومین مدال طلای خود دست یافت.

مسابقات قهرمانی ورزش‌های آبی جهان در سال ۲۰۲۳ که نوزدهمین دوره این مسابقات است، از ۲ آگوست آغاز شده و تا ۱۱ آگوست ادامه خواهد داشت. این مسابقات ۱۰ روزه در سه شهر فوکوکا، کوماموتو و کاگوشیما برگزار می شود.

در این رقابت ها صدها ورزشکار از ۱۰۰ کشور در پنج رشته شنا، شیرجه، واترپلو، شنای هنری و شنا در آب های آزاد با هم رقابت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.