شهر همدان نیازمند خیابانی برای عرضه غذای سنتی است

0 5
نشست اول غرفه شهرداری در روز چهارم هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران دکتر محسن رنجبر برای حاضران سخن گفت. این نشست با موضوع «فرصت‌آفرینی در سرمایه‌گذاری گردشگری خوراک در شهر» برگزار شد. 
 

دکتر محسن رنجبر در این نشست گفت: غذا تاثیرگذارترین جاذبه یا عنصر در ایجاد خاطره برای بازدیدکنندگان است. در دنیا ۳ مکتب غذایی وجود دارد: چینی، رومی و ایرانی که مکتب غذایی ایران ۲۵۰۰ نوع غذا و ۱۰۹ نوشیدنی مختلف در بر می‌گیرد. 
رنجیرافزود: ۶ عنصر در توسعه مقصد تاثیرگذارند: حمل و نقل، اقامت، غذا و نوشیدنی، جاذبه، راهنما، آژانس که باید در هماهنگی و سازگاری با یکدیگر باشند، چون گردشگری یک زنجیره از این مولفه هاست.
اگر بتوانیم بین این مولفه‌ها هماهنگی برقرار کنیم، در جذب گردشگر موفق خواهیم بود.
او در ادامه گفت: در گردشگری شهری سازگاری کاربری‌ها در زیبایی‌شناسی شهر تاثیرگذار است، مثلاً وجود رستوران در نزدیکی یک گاوداری تاثیر منفی بر این زیبایی شناسی می‌گذارد. هر فردی در شهر یک میزان سرانه دارد از پیاده راه، فضای سبز، سرانه آموزشی، فرهنگی وغیره است که اگر درکنار هم به صورت استاندارد تعریف بشوند از نظر روانشناختی تاثیر مثبت می‌گذارد.
او افزود: باید در بازپیرایی شهر به این نکات توجه کنیم. شهری که توسعه‌اش بر پایه مهمانداری و مهمان‌پذیری شکل بگیرد از قِبَل همان مهمان‌ها پیشرفت می‌کند. ثبت جهانی فرصت بالقوه‌ای است که باید به بالفعل تبدیل شود. پیشنهاد من این است که در همدان باید خیابانی به عنوان محور غذا ایجاد بشود و در آن عرضه غذای سنتی وجود داشته باشد. البته ۲ نکته مهم وجود دارد که اولاً این عرضه باید به شکل اقتصادی باشد و نه به همان شکل که در خانه‌های روستایی غذا به سر سفره آورده می‌شود، و دومین نکته مهم رعایت بهداشت در تهیه و سرو غذا باید صورت بگیرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.