شهرداری همدان هوشمند شد

0 1,448

شهروندان الکترونیکی کارهای‌ خود را انجام دهند

در ابتدای سال جاری سامانه شهرداری الکترونیک در دستور کار مدیریت شهری همدان قرار گرفت و به مدت ۶ ماه به طول انجامید. از شهریور ماه ۱۴۰۱، فاز یک این پروژه در شهرداری همدان شروع شده و شهروندان می‌توانند به صورت غیرحضوری و الکترونیکی کارهای‌ خود را انجام دهند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان روز شنبه ۲۹ آبان ماه در نشستی با اصحاب رسانه بیان کرد: پنج کارگروه ویژه و ۴۰ نخبه در حوزه‌های مختلف برای راه اندازی این سامانه با ما همکاری داشته‌اند که محصول و خروجی آن نتیجه زحمات تمام مجموعه شهرداری است، در این سامانه تا به امروز ۱۹ فرآیند در چهار منطقه شهر جهت یکپارچه سازی سیستم شهرسازی، نوسازی و درآمد اعلام شده و بیش از ۴۴ لایه اطلاعات مکانی و بیش از ۱۲۰ هزار پرونده و ۱۴ میلیون تصویر در سامانه شهرداری هوشمند همدان بارگذاری شده است.

جواد مختاری با اشاره به اینکه موفقیت در این پروژه، شروع کار شهرداری است، اظهار کرد: شهرداری استان همدان از سال ۸۹ به دنبال راه اندازی  پروژه سامانه شهرداری الکترونیک بود که امسال این موضوع محقق شد و کار برای فعالیت با این سامانه شروع شده است، همچنین کار شهرداری تازه شروع می‌شود تا به نقطه مطلوب برسد.

شهرداری هوشمند همدان

۳۰ مهرماه نخستین پروانه شهرسازی به صورت الکترونیک صادر شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان در ادامه با بیان اینکه تصدیق گواهی (اصالت سنجی اسناد) نیز برای جلوگیری از جعل سند به صورت الکترونیک انجام خواهد شد و سیستم قابلیت صحت‌سنجی دارد، تصریح کرد: در تاریخ ۳۰ مهرماه نخستین پروانه شهرسازی به صورت الکترونیک صادر شد، از این به بعد صدور پروانه شهرسازی در کم‌تر از یک ماه انجام می‌شود؛ نخستین گواهی الکترونیک پایان کار در ۷ آبان ماه صادر شد و به این نقطه رسیدیم که صفر تا صد صدور پروانه الکترونیک را به صورت اینترنتی انجام دهیم و محاسبه و پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه شهرداری نیز به صورت الکترونیک و سیستمی انجام خواهد شد.

وی همچنین در مورد بررسی اسناد و پرونده‌ها به دست کارشناسان شهرداری، گفت: تمامی اسناد وتصاویر پرونده‌ها در شهرداری همدان در حوزه‌های شهرسازی، نوسازی، درآمد، ماده‌ صد، پروانه ساختمانی مسکن در سامانه بارگذاری شده و در اختیار شهروندان و کارشناسان قرار گرفته است.

مختاری با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد از مراجعات به شهرداری بابت اخذ پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی و بانک و ادارات است، گفت: کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری جزء وظایف‌های ما است که زیر ساخت‌های لازم صورت گرفته و پاسخ‌دهی‌ها بدون مشکل انجام می‌شود.

جواد مختاری در پایان گفت: شهروندانی که نمی‌توانند به صورت اینترنتی امور لازم را دنبال کنند به دفاتر پیشخوان رسمی مراجعه کرده و طبق تعرفه با پرداخت هزینه‌ای ناچیز کار آن‌ها توسط این دفاتر به صورت اینترنتی انجام خواهد شد؛ شهروندان همدانی با مراجعه به سایت esup.hamedan.ir (شهروند الکترونیک) می‌توانند کارهای خود را پیگیری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.