شهادت یک محیط‌بان دیگر در همدان

0 28

شهادت محیط‌بان جوان در کوه سرده ملایر

یاسین یاری؛ محیط‌بان جوان منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر درپی سقوط از صخره به شهادت رسید. او حین انجام ماموریت، همزمان با گشت و کنترل منطقه حفاظت شده لشگردر به یاران شهید خود پیوست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان: «این محیط‌بان همدانی عصر روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه جاری در جریان بازگشت از ارتفاع، در حین عبور از مسیر صخره‌ای کوه سرده ملایر، از ارتفاع سقوط کرده و در پی آسیب به سر و صدمات ناشی از آن، جان خود را از دست داد.»
از روز پنجشنبه جستجو برای یافتن این محیط‌بان ادامه داشت، اما تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان، هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی و امنیتی، تا ۲۸ آبان نتیجه نداد.

اما صبح امروز ۲۸ آبان ماه، یگان حفاظت محیط زیست استان و محیط‌بانان همراه نیروهای مردمی، توانستند پیکر مرحوم یاسین یاری را پیدا کرده و با کمک هلال احمر و آتش نشانی از دیواره‌های صخره‌ای به پایین منتقل کنند.
به گفته مسئولان محیط زیست استان: «انتقال پیکر این محیط‌بان به پایین کوهستان حدود ۳ ساعت به طول انجامید.»
این دومین محیط‌بانی است از زمان انتصاب مدیرکل جدید محیط زیست استان به شهادت رسیده است. ماه گذشته نیز شهید حشمت الله ملکی در منطقه حفاظت شده خان گرمز جان خود را از دست داد.
گفته می‌شود شهید یاسین یاری از نیروهای بوده که به تازگی جذب محیط بانی شده بوده و تجربه‌ زیادی در این حوزه نداشته و نکته دیگر این‌که او به تنهایی به گشت‌زنی رفته بوده و به نظر می‌رسد همراه نداشتن در چنین مناطقی خطرناک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.