شادپیمایی نوروزی در محلات همدان

شادپیمایی (کارناوال عروسکی نوروز) در محلات همدان اجرا می‌شود

0 8
«سعید باغبانی» کارگردان تئاتر با اعلام این خبر گفت: در آستانه نوروز با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان با اقدام به اجرا و برگزاری برنامه‌های متنوعی به استقبال نوروز می‌رویم.
باغبانی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ایجاد فضای شاد اجتماعی، معرفی سنت‌ها، آداب و رسوم، جاذبه‌های همدان و ترویج گردشگری روایت‌محور عنوان کرد و افزود: در دو سال گذشته با شعار «همدان شهر قصه‌ها» برنامه‌های گوناگونی در سطح شهر برگزار کرده‌ایم که با استقبال همشهریان و گردشگران روبه‌رو شده. امسال نیز همان برنامه را دنبال می‌کنیم. 
این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: شخصیت‌های اصلی این برنامه‌ها عمو نوروز، ننه سرما، کوسه گلین، کیسه‌کش و سه نفر حاجی فیروز را شامل می‌شود. هفت عروسک نیمه غول‌پیکر مادر بزرگ، عمه، خاله، مادر، حاجی فیروز، عمو نوروز و ننه سرما علاوه بر شخصیت‌های اصلی حضور دارند.
او همچنین از اجرای برنامه‌های متنوعی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در ایام نوروز پرفرمنس‌های داریوش، خشایارشاه، خواجه رشید، باباطاهر و بوعلی نیز در نقاط مختلف شهر خواهیم داشت. برنامه‌ها در یک نقطه متمرکز نیستند و در محلاتی چون خضر، شهرک فرهنگیان، خیابان بوعلی، اکباتان، گنجنامه، آرامگاه باباطاهر، هگمتانه و آرامگاه بوعلی اجرا خواهند شد. همچنین نقالی، اجرای گروه‌های موسیقی و چند برنامه همدانگردی در ایام نوروز خواهیم داشت.
وی افزود: هدف ما توزیع عادلانه خدمات بوده و تلاش کرده‌ایم در همه محلات برنامه‌هایی اجرا کنیم. برنامه‌های یاد شده مربوط به گروه فرهنگی آریا است و سازمان فرهنگی با همکاری گروه‌های دیگر هم برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.
 
 
 
 
 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.