سکوی سوم کشور در اختیار دوومیدانی‌کاران جوان همدان

0 10

شهربان پرس به نقل از ایسنا، دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان گفت: مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور به منظور انتخابی تیم ملی برای شرکت در قهرمانی آسیا در کره جنوبی با شرکت ۲۰۰ دونده از سراسر کشور در تهران آغاز شد و تیم دوومیدانی جوانان همدان با درخشش خود و کسب ۹ مدال در جایگاه سوم ایستاد و تیم‌های گلستان و تهران به ترتیب اول و دوم شدند.

سیداصغر ذوقی‌احسن در گفت‌وگویی، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تیم دوومیدانی جوانان همدان با سه طلا، چهار نقره و دو برنز و در مجموع با ۹ مدال سکوی سوم کشوری را از آن خود کرد و تیم های گلستان و تهران به ترتیب اول و دوم شدند.

وی افزود: نفرات برتر این مسابقات پس از دعوت به اردوی تیم ملی و انجام مرحله رکوردگیری مجدد و با نظر کمیته فنی، نیمه دوم خردادماه امسال عازم مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی می‌شوند.
ذوقی‌احسن تصریح کرد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور به منظور انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی از صبح پنجشنبه به میزبانی تهران و ورزشگاه آفتاب انقلاب و با شرکت ۲۰۰ دونده از سراسر کشور برگزار شد و شامگاه جمعه با شناخت نفرات منتخب در مواد مختلف پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: در بخش انفرادی دو طلا توسط پوریا اسحاقی نژاد در ۳۰۰۰ متر آزاد و ۵۰۰۰ متر و یک طلا توسط امیرحسین زندی در ۱۱۰ متر مانع کسب شد، دو نقره نیز توسط متین شهبازی در ۳۰۰۰ متر آزاد و ۳۰۰۰ متر مانع و یک نقره توسط سجاد موسالو در ۱۵۰۰ متر به دست آورده شد.

دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان اضافه کرد: یک نقره توسط امیرحسین حسنی در پیاده روی و دو برنز توسط پارسا فامیل بابایی در ۱۰۰ متر و ابوالفضل شکری در پیاده روی تصاحب شد همچنین یک مقام چهارمی توسط سجاد موسالو در ۸۰۰ متر و یک مقام پنجمی توسط پوریا قائمی در پرتاب دیسک به دست آمد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون دو دونده نوجوان مستعد استان، یاسین گلمحمدی و امیرمحمد رستمی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کشور ازبکستان حضور دارند و از عصر شنبه به روی پیست رفته‌اند در ضمن قرار است اردوی تیم ملی ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور دوندگان برتر کشور تشکیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.