رودخانه‌های نهاوند در حال سیلابی شدن است

مدیریت بحران همدان هشدار داد

0 2

شهربان پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: با بارش های ۲۴ ساعت گذشته آب موجود در رودخانه های نهاوند از حالت طبیعی فراتر رفته و نزدیک به سیلابی شدن است.
حمید پورحسینی روز پنجشنبه در گفت و گوگویی اظهار داشت: به دنبال دریافت هشدار زرد و پس از آن هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور بلافاصله به مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران دستور آماده باش داده شد.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان های اسدآباد و نهاوند بوده و رودخانه های واقع در جنوب نهاوند و حوالی نورآباد نزدیک به تبدیل شدن به سیلاب است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: هم اینک فرمانداران سراسر استان در حالت گشت زنی و رصد وضعیت شهرستان از نزدیک هستند و تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از سیلاب از سوی فرمانداران به مدیریت بحران ارائه نشده است.

پورحسینی گفت: البته در برخی از معابر درون شهری شاهد آبگرفتگی هایی هستیم که تیم های شهرداری در حال رفع مشکل هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سطح آب موجود در رودخانه ها افزایش یافته از شهروندان خواست از نزدیک شدن، اسکان و اتراق در کنار سدها، آبگیرها، حوزه های آبریز و رودخانه ها خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: برخی از پل های موجود بر روی رودخانه ها از استحکام کافی برخوردار نیستند یا ارتفاع کافی و استاندارد را ندارند که باید از تردد از روی این پل ها نیز پرهیز شود.
پورحسینی افزود: در صورت تداوم بارش ها احتمال قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز نیز وجود دارد با این وجود مدیریت بحران استان از آمادگی لازم برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.