رشد برداشت زعفران در ملایر

0 18

رشد ۱۵ درصدی زعفران در ملایر

ملایر در سال ۱۴۰۱، ۱۱۸ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت زعفران داشته که این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

با توجه به بحران کم آبی و لزوم تغییر الگوی کشت و لزوم کاشت محصولات کم آ‌ب‌بر، گیاه زعفران که گیاهی کم آب‌بر و کشت آن پرسود است مورد توجه قرار گرفته است.

یوسف کاکاوند مدیر جهاد کشاورزی ملایر در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: برداشت زعفران در این شهرستان از اوایل آبان ماه آغاز و تا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت.

کاکاوند گفت: امسال سطح زیر کشت زعفران حدود ۱۵ درصد افزایش داشته و پیش بینی می‌شود میزان برداشت ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی همچنین ادامه داد: در سال گذشته۳۹۰  کیلوگرم زعفران برداشت شد و تعداد بهره برداران زعفران در سطح این شهرستان بیش از ۱۳۰ نفر هستند.

مدیرجهاد کشاوری ملایر با بیان اینکه از هر هکتار بیش از ۳٫۵ کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود، افزود: این گیاه به سه بار آبیاری در طول یک‌سال نیاز دارد و کشاورزان ملایری از روش غرقابی برای آبیاری استفاده می‌کنند که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان و بارندگی‌ها در فصل بهار نیاز به آبیاری ندارد.

یوسف کاکاوند با اشاره به کشت زعفران در چند روستا، افزود: عیار و رنگ زعفران ملایر از کیفیت خوبی برخوردار است و علاوه بر تامین نیاز شهرستان، به شهر و حتی کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.