دکتر «مهدی تقوی» اقتصاددان برجسته کشور درگذشت

0 9
دکتر مهدی تقوی در سال ١٣٢۴ در شهر همدان متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند. دوره متوسطه را  در تهران طی کرد و سپس مدرک کارشناسی بازرگانی را از مدرسه عالی بازرگانی تهران در سال ١٣۴٢ دریافت کرد.
دوره زبان و ادبیات انگلیسی، حسابداری و کارشناسی ارشد مدیریت را در پلی تکنیک کینگستون و کارشناسی ارشد بازرگانی را در دانشگاه بیرمنگام انگلستان گذراند. سپس به ایران برگشت و دوره دکتری اقتصاد را در دانشگاه تهران طی کرد. تا سال ١٣٧٩  به عنوان دانشیار و استادیار در دانشگاه الزهرا و دانشگاه علامه طباطبایی فعالیت داشت و سال‌ها با درجه استادی در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول تدریس و تحقیق بود.
 
او پایه‌گذار و مدیر مسئول ماهنامه حسابدار بود که از سال ١٣۶١ منتشر می‌شود. عضویت در هیئت تحریریه فصلنامه اقتصاد ایران و نشریه اطلاعات سیاسی-اقتصادی، کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی، ترجمه و تالیف بیش از پنجاه عنوان کتاب در حوزه حسابرسی و اقتصاد کلان و اقتصاد بین الملل، ارائه بیش از بیست مقاله چاپ شده در نشریات معتبر خارجی و انتخاب یکی از آثار مکتوب به عنوان کتاب سال در دوره یازدهم کتاب سال جمهوری اسلامی از جمله فعالیت‌های آموزشی فرهنگی پژوهشی دکتر تقوی است.
دکتر مهدی تقوی صبح روز ۹خرداد ۱۴٠۳ در ۷۹ سالگی در تهران از دنیا رفت. 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.