داور همدانی مدرک جهانی “داوری فیده” شطرنج را کسب کرد

0 11

شهربان پرس به نقل از ایرنا، رییس هیات شطرنج همدان گفت: «پگاه مهذب» داور درجه یک شطرنج همدان عنوان ارزشمند داوری فیده را از فدراسیون جهانی کسب کرد.

«امیرعرفان هاشمی» اظهار کرد: این نشان داوری فیده توسط فدراسیون جهانی شطرنج اعلام شد و به طور رسمی «مهذب» در فهرست داوران جهانی فیده قرار گرفت.
وی دستیابی به درجه فیده را از افتخارات ارزنده شطرنج همدان عنوان کرد و ادامه داد: افزایش درجه بین المللی شطرنجبازان، مربیان و داوران همدانی یکی از هدف‌های اصلی هیات است.

هاشمی بیان کرد: مهذب جزو داوران جوان و پرتلاش شطرنج همدان است که در سال‌های اخیر قضاوت‌های بسیار خوبی را در میادین مختلف داشته است و توانست در اولین کنگره داوری جهانی که هفته جاری به میزبانی کشور مکزیک برگزار شد، مدرک فیده را کسب کند.

رییس هیات شطرنج همدان یادآور شد: همدان یکی از استان‌های نمونه و مطرح در زمینه فعالیت‌های داوری شطرنج در میادین ملی و بین المللی است.

وی ادامه داد: استان همدان با داشتن چهار داور بین‌المللی، هفت داور فیده، ۹ داور درجه یک و هم‌چنین ۱۸ داور درجه ۲ و ده‌ها داور درجه سه قطب داوری شطرنج کشور محسوب می‌شود.

در شطرنج، «داور بین المللی شطرنج» یک عنوان محسوب می‌شود که توسط فیده به افرادی که تصور می‌شود توانایی داوری در مسابقات مهم شطرنج را دارند، اعطا می‌شود. داوران شطرنج مسئول رعایت احکام و قوانین شطرنج در مسابقات هستند.
استان همدان دارای بیش از ۶۰۰ داور، مربی و شطرنجباز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.