حفظ بناهای تاریخی، خط قرمز مدیریت شهرداری همدان

شورای شهر و شهرداری همدان آماده است تا برای حفظ خانه اقبالیان، با مالکان همکاری کند

0 8

سال گذشته خانه‌ی اقبالیان، اولین خانه‌ی مدرن ایران که قدمتی نزدیک به ۶۰ سال دارد جزو آثار ملی به ثبت رسید. مالکان این بنا با بی‌توجهی به این موضوع دست به تخریب این بنا زدند که با واکنش دوستداران میراث فرهنگی ، بازیگران و هنرمندانی از جمله پرویز پرستویی و امیرشهاب رضویان و جمعی از معماران روبرو شد که خواستار جلوگیری از تخریب خانه اقبالیان بودند. اما با تمام تلاش‌ها برای حفظ این بنای ارزشمند بخش‌های زیای از این خانه توسط مالکان تخریب شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در گفت و گویی با ایسنا با تاکید بر اینکه مالکان خانه اقبالیان باید بنا را حفظ کنند، گفت: دستگاه قضا باید نسبت به نسبت به تخریب این بنا حساسیت نشان دهد و میراث فرهنگی نیز به عنوان متولی موظف است بنا را حفظ کند.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به اینکه اقبالیان بنایی است که به ثبت ملی رسیده است گفت: این بنا واجد ارزش تاریخی است اما مالکان بدون توجه به این موضوع اقدام به تخریب آن کرده‌اند.

بناهای تاریخی متعلق به یک فرد خاص نیست

وِی با بیان اینکه مالکان از جامعه پزشکی همدان هستند و از این قشر انتظار می رود نسبت به حفظ هویت خود و بناهای تاریخی حساسیت بیشتری داشته باشند و به قانون احترام بگذارند، خط قرمز مدیریت شهرداری همدان را حفظ بناهای تاریخی دانست و گفت: این بناها متعلق به یک فرد خاص نیست و بلکه هویت یک شهر است و همه در برابر آن مسئول هستیم.

عضو شورای شهر همدان  با تاکید بر لزوم حفظ این بنا، مطرح کرد: شورای شهر و شهرداری همدان آماده است تا برای حفظ بنا با مالکان همکاری کند تا ارزش افزوده‌ای ایجاد و کاربری جدیدی برای آن تعریف کرده و در نهایت بنا حفظ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.