حضور استاندار همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

0 9

روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴٠۲ همزمان با نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته بسیاری از مسئولان کشوری و استانی از این نمایشگاه بازدید کردند. استاندار همدان از نخستین کسانی بود که از غرفه شهرداری بازدید کرد.

از علیرضا قاسمی‌فرزاد پرسیدم، به نظر می‌رسد پس از رفتن ارزیاب موضوع ثبت جهانی کمرنگ‌تر شده است و گویی تا شما تکلیف نکنید، مدیران میانی این موضوع را پیگیری نمی‌کنند، او در پاسخ گفت: یکی از اقداماتی که در طی دو سال گذشته با قدرت و قوت پیگیری شد، بحث ثبت جهانی هگمتانه بود که خوشبختانه با نگاه ویژه‌ای که وزیر میراث فرهنگی داشت و در استان هم با محوریتی که از طرف استان و استانداری صورت گرفت همه دستگاه ها پای کار آمدند.

استاندار همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته
بازدید استاندار همدان در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

 

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یک وظیفه ذاتی و هماهنگی و هم آوردی با سایر دستگاه ها این کار به ثمر رساندند. نقش شهردار و مدیریت شهری بسیار مهم بود و می‌توان گفت به آن وظیفه ذاتی که سال ها مغفول مانده بود به آن پرداخته شد.

استاندار همدان در ادامه گفت: نماینده یونسکو بعد از بازدید، برداشت‌های خودش را انجام داد. الان هم چون اقدام و عمل در صحنه نیست به نظر می‌رسد در این زمینه کوتاهی می‌شود.

پیگیری ها هم از طرف ما و هم از طرف اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام است. در اولین جلسه که در خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد این پرونده در مجمع مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او افزود: آنچه لازم و ضروری است این است که سیما و منظری که ما برای ثبت جهانی آماده کرده بودیم باید به همان شکل حفظ شود. همه دستگاه‌ها به انجام وظایف خود مشغول هستند.

مدیریت شهری باید فعالیت خود را استمرار دهد تا به چالش‌ها و مشکلاتی که قبلا داشتیم، برنگردیم. ثبت جهانی حاصل یک کار جمعی است امیدوارم با یک اقدام هماهنگ اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشیم.

از قاسمی فرزاد درباره وضعیت نمایشگاه بین المللی پرسیدم، او در پاسخ گفت: امسال به شکل ویژه از معاونت اقتصادی، مدیرکل میراث فرهنگی، فعالان عرصه گردشگری و میراث فرهنگی کمک گرفتیم تا از همه ایده و ظرفیت‌ها در زمینه گردشگری، صنایع دستی و صنایع وابسته دارند بهره‌گیری کنید. با عزم و اراده دوستان یک سالن به شکل اختصاصی گرفته شده و با غرفه‌آرایی مناسب فضای بسیار خوبی ایجاده کرده است.

او در پایان گفت: به میمنت و مبارکی ثبت جهانی و ظرفیت و ویژگی‌های استان همدان در حوزه گردشگری این فضا را در اختیار ما قرار دادند.

امسال نسبت به سال گذشته با درصد خیلی بالایی شاهد تغییر کمی و کیفی هستیم.    

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.