جشن محله ما در مناطق مختلف همدان برگزار می‌شود

0 26

هادی بلاغی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از برگزاری جشن محله ما در سه منطقه شهر همدان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

وی افزود: جشن محله ما در کوی خضر، شهرک شهید مدنی و اعتمادیه به ترتیب در روزهای پنجشنبه، جمعه و یکشنبه برگزار خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری همچنین با اشاره به جایگاه والای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در برنامه‌های این سازمان از تجدید چاپ کتاب «شهرنمونه شهروند نمونه» برای کودکان به دلیل استقبال بی نظیر خبر داد و گفت: این کتاب که در حوزه آموزش شهروندی است برای اولین بار در زمستان ۱۴۰۰ با موضوع محیط زیست به صورت شعر چاپ شد.

همچنین کتاب‌هایی با موضوعاتی مانند معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی همدان نیز برای مخاطبان کودک در دست چاپ است که در زمان مناسب معرفی و رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: بی شک یکی از راه‌های معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی همدان تولید آثار در حوزه ادبیات اقلیمی و معرفی آثار تولید شده در این حوزه است که در تلاش هستیم به سهم خود در برنامه‌های فرهنگی آن‌ها را معرفی کنیم تا شاید دیگر هنرمندان نیز به سمت تولید آثار با چنین رویکردی ترغیب شوند.

از دیگر برنامه‌هایی که به زودی در فرهنگسراها به صورت جدی دنبال خواهیم کرد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است که امیدواریم با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در مناطق مختلف شهر وجود دارد بتوانیم گامی مثبت در این زمینه برداریم.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پیش از شروع ایام فاطمیه برنامه‌های متنوعی را برای محلات مختلف تدارک دیده‌ایم که با شروع ایام فاطمیه برنامه‌های مناسبتی نیز آغاز خواهد شد.

هادی بلاغی در پایان افزود: تلاش سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان این است که بتواند از تمام ظرفیت‌های فرهنگی محلات و شهر با سلایق گوناگون برای افزایش شور و نشاط اجتماعی در چهارچوب اولویت‌های فرهنگی‌مان بهره گیرد تا در نهایت شهری پویا و سرزنده داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.