جذب گردشگران خارجی از اولویت‌های میراث فرهنگی همدان

0 4

محسن معصوم علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان، از رشد نزدیک به سه برابری گردشگران خارجی این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در نیمه نخست پارسال سه هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی به همدان آمدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

همچنین در این مدت سه میلیون نفر از گردشگران داخلی از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند که غار علیصدر، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، کتیبه‌های گنجنامه و محوطه باستانی هگمتانه جزو بیشترین آثار بازدید شده بود.

وی در ادامه با اشاره به پرونده ثبت جهانی هگمتانه، افزود: پرونده ثبت جهانی هگمتانه سال آینده در نخستین شورای ثبت آثار جهانی یونسکو مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت و باید شاهد اتفاق میمون ثبت این مجموعه باشیم.

همچنین جذب گردشگران خارجی از اولویت‌های میراث فرهنگی همدان به شمار می‌رود و ثبت جهانی هگمتانه در سال آینده به این مهم کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان از تخصیص ۴۴۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: اسن مبلغ صرف آماده سازی و ساماندهی محوطه باستانی هگمتانه شد که بخشی از فرایند ثبت جهانی این مجموعه بود.

معصوم علیزاده با بیان اینکه امکانات و خدمات رفاهی مطلوب نقش مهمی در حفظ و ماندگاری گردشگر دارد، گفت: از همین رو و پیرو تاکیدات وزیر میراث فرهنگی علاوه بر تلاش برای گسترش خدمات رفاهی مجتمع های بین راهی و مجموعه‌های گردشگری به مسافران در تلاش هستیم تا وضعیت کمی و کیفی سرویس‌های بهداشتی بین راهی و واقع در مناطق گردشگری را بهبود ببخشیم.

او همچنین اظهار کرد: در تعامل با دستگاه‌های مختلف و همچنین شهرداری همدان و برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختلف در تلاش هستیم تا به جذب گردشگر در همدان کمک کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.