تولید روزانه ۲۰ تن زباله پلاستیکی در شهر همدان

0 4

به گزارش شهربان پرس، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: روزانه ۴۵۰ تن زباله در شهر همدان تولید و به سایت دفن پسماند منتقل می شود که حدود ۲۰ تن آن زباله های پلاستیکی است.

سید عادل عربی اظهار داشت: رها سازی زباله در حاشیه راه به ویژه کیسه های پلاستیکی همواره منظره زشتی از طبیعت را برای رانندگان و مسافران عبوری از جاده ها، حاضران در طبیعت و کوهنوردان به نمایش می گذارد.

وی اضافه کرد: بنابراین همه ساله با نزدیک شدن به عبد نوروز و بهار طبیعت طرح هایی برای پاکسازی طبیعت از زباله با عناوین مختلف «استقبال از بهار»، «پاکسازی طبیعت» و «پویش ایران سبز و مسیر پاک» برگزار می شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: در این طرح حاشیه مسیرها منتهی به شهرها و مراکز استان ها با همکاری محیط زیست، واحدهای تولید و صنعتی، شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد از زیاله پاکسازی می شود تا مسافران داخلی و خارجی عبوری از مسیرهای استان با چهره نازیبا از شهر و استان مان مواجه نشوند.

عربی بیان کرد: انباشت زباله و پراکنش کیسه های پلاستکی رها شده در حاشیه راه ها و طبیعت یکی از چالش های است که کشور و استان همدان با آن مواجه است و با وجود تعیین متولی برای این کار اما این قانون تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است.

وی گفت: روزانه یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۳۰۰ تن زباله عادی و شهری در استان همدان تولید می شود که این آمار با نزدیک شدن به نوروز و آغاز خانه تکانی به صورت تساعدی افزایش می یابد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: زباله های رها شده در طبیعت تنها شامل کیسه های پلاستکی نمی شود اما نمود این قبیل زباله ها در طبیعت بیشتر است و با رهاشدن این قبیل زباله ها در لابه لای گیاهان مرتعی پاکسازی آنها سخت تر نیز می شود.

عربی افزود: زباله های پلاستکی علاوه تاثیر مخرب زیست محیطی به علت زمانبر بودن تجزیه آنها نیز آثار منفی روی طبیعت می گذارد.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری پویش های مردمی و فرهنگ سازی و مشارکت مردم در راستای پاکسازی طبیعت بتوان از رهاد کردن زباله ها در عرصه های طبیعی جلوگیری کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.