تمام جاده‌های استان همدان باز است

اطلاع رسانی و توصیه های مدیرکل راهداری استان همدان

0 5

با وجود بارش برف در روزهای اخیر، تمام جاده‌های استان همدان باز، و تردد در آنها برقرار است.

مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، با بیان این مطلب گفت: از شنبه تاکنون (۸ اسفندماه) با آغاز بارش‌ها، ۱۵ هزار کیلومتر_باند در سطح استان برف‌روبی شده و خوشبختانه تمامی راه‌ها باز است.

وی افزود: فقط در گردنه‌های اسدآباد، نورآباد نهاوند، سوباشی کبودراهنگ، محور رزن-آوج و گرمک رزن شاهد بارش پراکنده برف و لغزندگی سطح جاده‌ها هستیم. رانندگی در این محورها نیازمند احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه است.

تمام جاده‌های استان همدان باز است

شماره تماس مرکز مدیریت راه‌های استان همدان ۱۴۱ فعال می باشد.

آهکی با اشاره به اینکه در ۱۵ مقطع در سطح استان همدان دارای کولاک زمینی هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردنه اسدآباد، بخش هایی از بزرگراه همدان کولاک و مه‌آلود بوده و در این مقاطع نیاز است رانندگان احتیاط بسیاری در رانندگی داشته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

چراکه برخی از رانندگان در این مقاطع با توجه به خشک بودن بخشی از جاده با سرعت در حال حرکت هستند که در حین حرکت با کولاک زمینی مواجه شده و به ناگاه ترمز می‌کنند و خودروی آنها لیز خورده و منجر به حادثه می‌شود.

وی از انجام ۶۷۰۰ تن نمک‌پاشی سطح جاده‌های استان همدان از روز شنبه تاکنون خبر داد و گفت: طبق بخشنامه سازمان راهداری کشور و محیط زیست، به دلیل وجود اراضی کشاورزی، نمک‌پاشی در راه‌های روستایی ممنوع است.

تمام جاده‌های استان همدان باز است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: در حال حاضر ۵۶۳ نیروی راهداری با استفاده از ۳۱۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۳۵ راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر با ۵۰ اکیپ واکنش سریع راهداری در حال آماده‌باش هستند.

 ماشین‌آلات، در ۳۵ راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر، آماده واکنش سریع به هرگونه وقوع مشکل در جاده‌ها و راه‌ها هستند.

تمام جاده‌های استان همدان باز است

در پایان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به تمامی مخاطبان تأکید کرد که نیروهای راهداری به صورت دو شیفت و آماده‌ی واکنش به هرگونه وقوع مشکل در تمامی راهدارخانه‌ها سطح استان همدان حضور دارند.

توصیه های رانندگی در جاده های کشور در زمستان

  • قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها اطلاع پیدا کنید.
  • از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنید.
  • سفرهای غیر ضروری و تردد در مسیرهای برفگیر را به تاخیر بیندازید.
  • تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم به همراه داشته باشید.
  • در طول مسیر به توصیه های پلیس و عوامل راهداری توجه کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.