به مردم آدرس غلط ندهید

0 53

اعضای پشیمان شورا عذرخواهی کنند

به تازگی تعدادی از اعضای شورای شهر همدان به دنبال استیضاح و برکناری شهردار همدان هستند و در راس آنها دو نفر از اعضای شورا با مصاحبه‌های مختلف سعی در تخریب چهره شهردار و آماده کردن افکار عمومی با هدف برکناری او هستند. در این نوشتار قصد مخالفت یا موافقت با شهردار فعلی را ندارم و نمی‌خواهم در باره کیفیت انتخاب شهردار صحبت کنم و می‌دانم که اعضای شورای یک شهر حق نظارت بر عملکرد و استیضاح و حتی برکناری شهردار را دارند، اما باید برای تنویر افکار عمومی و یادآوری ضعف حافظه تاریخی مخالفان شهردار در شورای شهر چند نکته را گوشزد کنم؛ اول اینکه تعداد ده نفر از اعضای فعلی شورا به سید مسعود حسینی به عنوان شهردار همدان رای مثبت داده‌اند و تنها حمید بادامی نجات در انتخاب این شهردار رای مثبت نداده است، اما جالب اینکه ظاهرا امروز نام او در میان مخالفان شهردار نیست.
بماند که تعدادی از اعضایی که در انتخاب شهردار رای مثبت داده بودند، فردای روز رای گیری در وزارت کشور پیگیر تایید نشدن اعتبارنامه شهردار بودند. اما مسئله اصلی این است که اگر این شهردار عملکرد ضعیفی دارد، ابتدا باید کسانی که به او رای داده‌اند عذرخواهی کنند و مخالفان امروز که سال گذشته به شهردار رای مثبت داده‌اند پیش از او باید محاکمه شوند. به دلیل اینکه انتخاب او حاصل عملکرد و خرد جمعی اعضای همین شوراست.
نکته دیگر این است که چرا مجمع فعالین فرهنگی که برخی اعضای مخالف فعلی از طریق فهرست آنها به نان و نوا رسیده‌اند، امروز ساکت‌اند؟
نکته دیگر این است که باید بگویم این دوستان به پرونده‌ای که این روزها درباره انفصال از خدمت شهردار در دیوان عدالت اداری بررسی می‌شود، دل نبندند به دلیل اینکه تجربه نشان داده چنین پرونده‌هایی منجر به برکناری هیچ شهرداری نشده است. اعضای مخالف شورا در نظر داشته باشند مسیری که پیش گرفته‌اند، این شائبه را در اذهان پررنگ می‌کند که مبادا بحث منافع شخصی باعث چنین اختلاف نظری شده است. بنابراین بهتر است با مردم روراست باشند و نشانی غلط به مردم ندهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.