بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای اینترنتی

چه پلتفرم‌هایی شامل این بسته حمایتی می‌شود؟

0 15

حدود دو ماه از فیلترینگ برخی پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی می‌گذرد، برخی فیلترها رفع شده است. اما همچنان پلتفرم اینستاگرام و واتساپ فیلتر است و همین موجب نارضایتی کاربران این پلتفرم ها و خسارت دیدن کسب و کارهایی که در این پلتفرم‌ها فعالیت می‌کردند، شد.

عیسی زارع‌پور در پاسخ به اظهارات برخی مبنی بر فعالیت ۸ تا ۹ میلیون کسب و کار اینترنتی در فضای مجازی که با محدودیت‌های بوجود آمده در اینترنت، دچار زیان شده‌اند، گفت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد چرا که پلتفرم (اینستاگرام) در اختیار ما نیست و به همین دلیل ما نمی‌دانیم واقعاً چند کسب و کار در آنجا هستند. چون سازوکاری هم تا دو ماه پیش برای کسب و کارها در این پلتفرم وجود نداشت و اخیراً اضافه شده است.

زارع‌پور با بیان اینکه کاربرهای عادی برای کسب و کار از نظر این پلتفرم(اینستاگرام) تا چند وقت پیش تفاوتی نداشتند، افزود: در صورتی که یک کسب و کار هم متضرر شده باشد برای ما مهم است، برای همین دولت آیین‌نامه‌ای را حدود ۲۰ روز پیش تصویب کرد که حمایت‌های خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی و هم برای پلتفرم‌ها پیش‌بینی شده که انشالله به مرور اجرا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در حمایت از کسب و کارهای اینترنتی افزود: قدم اول این بود که ببینیم چه پلتفرم‌هایی مشمول این حمایت‌ها می‌شوند. برای شناسایی این پلتفرم‌ها جهت حمایت، فراخوان دادیم که تا یک هفته فرصت داده شد و به زودی نتیجه مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری همچنین گفت: ۳۰ نوع حمایت از پلتفرم‌ها و کسب وکارها در آیین‌نامه دولت پیش‌بینی شده است. طبق این آیین‌نامه برای کسب وکارهای اینترنتی در بستر پلتفرم‌های داخلی حمایت‌هایی از جمله معافیت مالیاتی به مدت دو سال در نظر گرفته شده است، همچنین این کسب و کارها نیازی به مجوز ندارند، در کنار این، بسته‌های تبلیغاتی نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه به زودی اسامی پلتفرم‌های داخلی مورد حمایت برای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی مشخص و اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد، گفت: انتقال از پلتفرم‌های خارجی به داخلی برای کسب و کارها قطعاً مشکلاتی ایجاد خواهد کرد اما تلاش می‌کنیم این انتقال کسب و کارها با زحمت کمتری صورت گیرد.

زارع‌پور در پایان با تاکید بر ظرفیت پلتفرم‌های داخلی برای توسعه کسب و کارها افزود: نگرانی بابت کسب و کارهای دیجیتال در بستر فضای مجازی وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.