برگزاری روز جورقان ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

روز گوراوان برای هفتمین سال پی‌درپی در تفرجگاه سورچه برگزار شد

0 35

روز جمعه، هشتم اردیبهشت ماه، هفتمین سالی بود که اهالی محلی شهر گوراوان و شهرها و روستاهای اطراف، روز جورقان را جشن گرفتند.

«داوود احمدی» شهردار جورقان، در این مراسم عنوان کرد: همان‌طور که اطلاع دارید اولین جمعه اردیبهشت را هرساله روز جورقان می‌نامیم و مراسمی در این خصوص برگزار می‌کنیم که مردم نیز استقبال می‌کنند.

امسال به دلیل اینکه اولین جمعه مصادف با روز سی‌ام ماه رمضان بود، این مراسم را به دومین جمعه انتقال دادیم که استقبال کم نظیر بود و بیش از ۵۰۰۰ نفر شرکت کردند.

روز جورقان
برگزاری روز جورقان ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

 

شهردار جوراقان در ادامه افزود: به غیر کسانی که در جورقان زندگی می‌کنند، جورقانی‌های مقیم شهرهای دیگر نیز به جشن آمده بودند و حتی کسانی که نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند، خودشان جشن گرفته و عکس‌هایشان را برای ما ارسال کردند و در فضای مجازی منتشر کردند.

احمدی بیان کرد: امسال، در کنار اجتماع خانوادگی که هرساله داشتیم، مراسم فرهنگی، جشنواره نقاشی، مسابقات ورزشی، برنامه موسیقی محلی و جنگ شادی برای کودکان نیز برگزار شد. جشن امسال، رضایت شهروندان را نسبت به دوره‌های قبل، بیشتر جلب کرد و امیدواریم که این روز، در سال‌های آینده نیز تثبیت شود.

برگزاری روز جورقان
برگزاری روز جورقان ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

 

وی در ادامه اظهار کرد: هرساله تبلیغات رسانه‌ای را از دو هفته قبل شروع می‌کردیم اما امسال، به دلیل اینکه بدانیم این روز در ذهن مردم مانده یا خیر، از دو روز قبل شروع کردیم و خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته استقبال بیشتری را شاهد بودیم. احمدی با اشاره به هدف برگزاری این جشن و اینکه جورقان پنج محله دارد و از قدیم بحث توجه به محلات در اذهان مردم شکل گرفته، بیان کرد: روز جورقان، در رابطه با محلات نیست بلکه هدف مراسم، اجتماع و اتحاد بین مردم جورقان است؛ تا مرور کنیم که این یک منطقه تاریخی است.

همین محل سورچه، در گذشته محل برگزاری جشن مهرگان و جشن محصول کشاورزی بوده. این جشن پلی بین گذشته و اکنون، خصوصا برای جوانان و نوجوانان است تا کمک کنیم که هویتشان تثبیت شود و این اتفاق درحال رخ دادن است.

روز جورقان
برگزاری روز جورقان ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

 

وی افزود: شور و نشاط مردم در جشن را می‌توان دید. از مردم، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قدردانی ویژه می‌کنیم که کمک کردند تا این رویداد در خاطره ها بماند و از این بابت مطمئنیم که در سال‌های آینده حتی اگر نهادهای حکومتی و شهرداری، در این جشن دخالتی نداشته باشند، خود مردم آن را برگزار خواهند کرد.

احمدی در خصوص دلیل انتخاب منطقه سورچه، عنوان کرد: سورچه از اراضی جورقان است و با این شهر حدود پانزده کیلومتر فاصله دارد و این محوطه طبیعی و تاریخی به مانند هویت تاریخی و محلی برای جورقان دارد و سالیان سال است که مردم برای سیزده‌به‌در به این مکان می‌آیند.

اما متاسفانه شرکت شن و ماسه‌ای که در اینجا ایجاد شده، باعث آسیب به طبیعت این منطقه خواهد شد و مردم در این باره معترض هستند.

شهردار جورقان در پایان گفت: در سال‌های آینده برنامه‌های دیگری به روز جورقان اضافه خواهند شد. امسال، تعداد افرادی که از همدان برای مراسم آمده بودند، زیاد بود و این موفقیتی برای مردم جورقان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.