بروزرسانی و تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان همدان

0 10

با توحه به ظرفیت های مختلف گردشگری همدان تقویم رویدادهای گردشگری همدان بروزرسانی و تدوین می شود.

علی خاکسار معاون گردشگری استان همدان از برنامه ریزی برای بروزرسانی و تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های مختلف گردشگری شهرستان های استان همدان، می توانیم سالانه در هر شهرستان استان یک یا چند رویداد و یا جشنواره مهم گردشگری داشته باشیم.

او در ادامه افزود: در این راستا، برنامهریزیهایی انجام شده تا ظرفیتهای هرکدام از شهرستانهای استان را برای برگزاری رویدادها و جشنوارهها شناسایی و احصا کرده و در نهایت تقویم رویدادهای استان را تدوین کنیم.

معاون گردشگری استان همدان تصریح کرد: برای نمونه در برنامه شناسایی و ثبت میراث ناملموس شهرستان ها ظرفیت هایی نظیر آیین شکرگزاری آب در روستای هیزج قهاوند، فن پخت شیره یا شیره پزی ملایر، پالوده در لالجین و یا آیین های مرتبط با محصولات کشاورزی خاص آنها وجود دارد که می توان سالانه حداقل یک رویداد را برای آنها برگزار کرد.

تقویم رویدادهای گردشگری استان همدان
رویداد گردشگری شهر همدان_ بهار ۱۴۰۲

 

برای ایجاد تحول در گردشگری همه دستگاه ها و شهروندان باید پای گار باشند

خاکسار در ادامه گفت: با فرمانداران همه شهرستان مکاتبه کردهایم که یک روز را در طول سال به عنوان روز گردشگری یا هفته فرهنگی خود معرفی کنند تا در آن روز یا هفته با توجه به ظرفیتی که آن شهرستان دارد، رویدادهای گردشگری را برگزار کنیم.

معاون گردشگری استان همدان اظهار کرد: اگر می خواهیم گردشگری همدان تحرک و رونق جدی پیدا کند، باید همه دستگاه های ذی ربط، شهروندان و ساکنان روستاهای استان پای کار باشند، چرا که گردشگری موضوعی فرادستگاهی است و تنها از عهده یک دستگاه خاص به عنوان متولی برنمیآید.

او در ادامه تاکید کرد: پس از اینکه تقویم رویدادهای گردشگری استان تدوین و در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید، می توانیم یک برنامه منسجم با تقویم مشخص و ثابت برای برگزاری رویدادهای مختلف در سطح استان داشته باشیم.

خاکسار در پایان گفت: بروزرسانی و تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان، این برنامه ها در سامانه رویدادهای گردشگری کشور قرار گرفته و دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری سراسر کشور و عموم مردم می توانند پیش از برگزاری هر رویداد، برنامه ریزی لازم را برای تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری به استان محل برگزاری انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.