اکران دو فیلم کوتاه سکار و بومرنگ در همدان

نوزدهمین سلسله نشست های تماشا

0 13

در نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های تماشا دو فیلم کوتاه “سکار” و “بومرنگ” از داریوش غریب‌زاده با حضور احمدرضاگنجه‌ای و حسین زندی اکران شدند.

نوزدهمین سلسله نشست های تماشا در همدان
تماشا دو فیلم کوتاه سکار و بومرنگ از داریوش غریب‌زاده در همدان

 

این برنامه با حضور کارگردان این دو فیلم و علاقمندان در شهر کتاب همدان، به همت همدان‌نامه، خانه سینمای مستند همدان، شهرکتاب، شهربان‌پرس، خاطره‌بازی و انجمن پویشگران سفر پاک پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

داریوش غریب‌زاده کیست؟

داریوش غریب‌زاده کارگردان بوشهری پس از تماشای این فیلم‌ها درباره ساخت این دو فیلم برای حاضران صحبت کرد. در پایان نیز داریوش غریب زاده از سوی برگزار کنندگان نشست تماشا تقدیر شد.

داریوش غریب زاده متولد سال ۱۳۴۱ در محله بهبهانی بوشهر است.او فیلمساز، عکاس و مدرس سینما است‌. در کارنامه او چند فیلم کوتاه داستانی مانند لاک پشت، مرد آبی، بومرنگ و سکار به چشم می‌خورد.

فیلم‌های کوتاه او در جشنواره‌های داخلی و خارجی جوایز زیادی دریافت کرده‌اند. کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه، مدال نقره یونیکا، جایزه بزرگ جشنواره اکو اتنو فولک رومانی و جایزه ویژه جشنواره برنو چک، بخشی از موفقیت‌های این فیلمساز فیلم کوتاه است.

او همچنین چند داستان کوتاه نیز در کارنامه هنری خود دارد. تشباد، عنوان اولین اثر ادبی داریوش غریب زاده است. تشباد مجموعه داستان کوتاه اوست.

درباره فیلم سکار و بومرنگ

فیلم بومرنگ برنده جایزه بهترین فیلم تجربی بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره ملی و دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، داستان ساده اما عمیقی را روایت می‌کند.

فیلم، قصه پسرکی است در کنار دریا که در آرامش ماهیگیری می‌کند، غافل از اینکه صید امروز، پسرک را به جدال سختی می‌کشاند، جدال برای بقا. در بومرنگ بازیگرانی چون سید امیرمحمد رکنی و حامد افضلی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. سکار نیز فیلم دیگر داریوش غریب‌زاده بود که اکران شد.

داستان فیلم کوتاه سکار که با الهام از اشعار مولانا نوشته شده است حاوی مضامین عمیق عرفانی و فلسفی است و غریب زاده، سازنده این فیلم با تلفیق این مضامین با زندگی مردمان ماهیگیر جنوب، داستان پیر مرد معلولی را روایت می‌کند که در هنگام ماهیگری دچار حادثه می‌شود.

فیلم سکار موفق به کسب عنوان بهترین فیلم داستانی بخش ملی و بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران شده و در نخستین دوره جشنواره فیلم معلولین آوا نیز جوایزی را به دست آورده است. این فیلم به جشنواره ایتالیا نیز راه یافته و در چهار نوبت در شهرهای مختلف ایتالیا به نمایش درآمده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.