اهمیت ثبت جهانی هگمتانه بر معیشت مردم

0 5

همدان شهری مملو از آثار تاریخی بوده که مردم همدان باید در معرفی آن به جهانیان بکوشند. مرکز تاریخی این شهر در آستانی ثبت جهانی است. جهانی شدن همدان به معیشت مردم و اقتصاد این شهر کمک بزرگی خواهد کرد.

«محمد ذوالنوری» آهنگساز و مدرس موسیقی در خصوص ثبت جهانی هگمتانه می‌گوید: با ثبت جهانی هگمتانه، اولین کسانی که سود می‌برند، مردم هستند. اگر ما قدر این بناها را ندانیم پس چه کسی برای آنها ارزش قائل می‌شود؟

وی ادامه می‌دهد: هگمتانه تا به امروز حفظ شده و زین پس هم باید بیشتر به آن بها داده شود. مردم باید برای انجام کاری که در معیشت آنها تاثیر میگذارد، بکوشند. اگرهگمتانه ثبت جهانی شود، سود بسیاری برای شهروندان دارد. گردشگران از تمام دنیا می‌آیند تا از تاریخ همدان، مکانی که جز اولین‌ها بوده و مدنیت و تاریخ بسیار قوی‌ای داشته است، استقبال کنند.

ذوالنوری اضافه می‌کند: همانطور که مقبره بوعلی‌سینا و باباطاهر گردشگران را جذب می‌کنند و بسیاری از انسان‌ها علاقه دارند که از آنجا دیدن کنند، مهم است که آثار تاریخی دیگر نیز این‌چنین باشد. تمامی آثار در دنیا با ثبت جهانی شناخته می‌شوند. جذب توریست باعث ایجاد درآمد مردمان همدانی می‌شود.

وی در پایان میگوید: مراوده با تمام کشورهای دنیا بر فرهنگ‌ها تاثیر دارد و ما بسیار چیزها از یکدیگر یاد می‌گیریم. حفظ و معرفی کردن این بناها بسیار مهم است و شهروندان باید در این راستا بکوشند و زمانی که دیگران راجع به همدان می‌پرسند، با افتخار از بناهای شهرمان بگویند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.