امضای قراداد صیانت از آثار تاریخی

0 3

امضای قراداد میراث فرهنگی همدان با آموزش و پرورش برای صیانت از آثار تاریخی

محسن معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: این اداره کل در راستای صیانت از آثار تاریخی، ترویج هنرهای سنتی، صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری با آموزش و پرورش قرارداد امضا کرد.

محسن معصوم علیزاده در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دانش آموزان در سنین دانش آموزی زمینه های خوبی برای نهادینه سازی، حفظ و ترویج و انتقال فرهنگ دارند گفت: این تفاهمنامه می تواند گام موثری در تعمیق، تعمیم و ماندگاری فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی باشد.

او افزود: اقتصاد آینده کشور توسط نیروی انسانی تامین می شود که زیر ساخت آن در آموزش و پرورش شکل می گیرد و صنایع دستی یکی از منابع اقتصادی و کاری کشور ما است.

آموزش و پرورش در راستای کارکرد تامین نیروی انسانی آینده در قالب هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش می تواند همکاری های خوبی با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته باشد.

معصوم علیزاده ادامه داد: برای فعالیت زیربنایی و توسعه در بخش های مختلف باید فرهنگ سازی را مد نظر قرار دهیم به این ترتیب هر اقدامی از آموزش و پرورش آغاز می شود و مخاطبین آموزش و پرورش در مقطع سنی هستند که چارچوب فکری آنان در حال شکل گرفتن است.

او افزود: تشاب هات فرهنگی زیادی با اداره آموزش و پرورش داریم و فرصت خوبی ایجاد شده تا با همکاری یکدیگر سطح آگاهی افراد جامعه را نسبت به هویت ارزشمند و دیرینه تمدن و فرهنگ همدان، پایتخت تاریخ و تمدن را افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، با بیان اینکه گردشگری را گنج نهانی است که با وجود ظرفیت های قابل توجه مغفول مانده است، اظهار کرد: ما با بهره گیری از امکاناتی که در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم می توانیم پذیرای گردشگران زیادی باشیم. همکاری با آموزش و پرورش کمک خواهد کرد بخش گردشگری جایگاه پر رنگ تری در توسعه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.