افزایش ۷٫۵ درصدی مصرف گاز در استان همدان

0 16

روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ سومین تور رسانه‌ای راهیان پیشرقت، با حضور مدیرعامل شرکت گاز و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. در این تور از تاسیسات CGS بازدید بعمل آمد و همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، حجم گاز مصرفی استان در هشت ماه گذشته ۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون متر مکعب بوده، در حالی که این در مدت مشابه سال گذشته حجم مصرفی ۲ میلیارد و ۳۰۲ میلیون متر مکعب بوده است افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۷٫۵ درصد افزایش داشته است.

محبی نظر، ۷۰ درصد از مصرف کنندگان گاز استان را در بخش خانگی دانست و افزود: از تعداد کل مشترکان استان همدان، ۴۳۶ هزار مشترک شهری و ۲۳۳ هزار مشترک روستایی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرستان‌های کبودراهنگ و فامنین از پرمصرف‌ترین مشترکین استان هستند، گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران از ۱۶ آذرماه تعرقه گاز بهای مشترکان خانگی در ۱۲ پله تعریف شده و بر اساس این مصوبه، طرح تشویقی را برای مشترکان با مصرف بهینه خواهیم داشت و به ازای هر یک واحد کاهش مصرف گاز، پنج درصد تا ۴۵ درصد، پاداش صرفه‌جویی در صورتحساب مشترکان اعمال می‌شود.

وی افزود: در راستای این مصوبه، مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف هستند از مصرف بیش از اندازه جلوگیری کنند. با تصویب ستاد مدیریت بحران استان همدان به منظور مصرف گاز، ساعت کاری ادارات از ۹ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر هواهد بود که همین امر کاهش ۱۷ تا ۲۱ درصدی را به همراه خواهد داشت.

محبی نظر، استان همدان را به عنوان نخستین استان سبز کشور اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده است و گازرسانی به ۲۵ روستا با کمتر از ۲۰ خانوار نیز در دستور کار است.

در ادامه، سرپرست واحد روابط عمومی شرکت گاز استان همدان از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی خبر داد و گفت: در نظر داریم جسنواره دانش‌آموزی شرکن گاز را در دو مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار کنیم و هدف از این جشنواره آشنایی دانش‌آموزان با راه‌های صرفه جویی و ایمنی گاز است.

سعید باقری همچنین با اشاره به اپلیکیشن «گاز من» گفت: مشترکین می‌توانند از این اپلیکیشن به منظور بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری و همینطور مشاهده و پرداخت صورت‌حساب استفاده کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.