افزایش ۴۷ درصدی جوجه ریزی در آبان ماه دلیل افزایش ورود مرغ

0 9

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، دلیل افزایش ورود مرغ را جوجه ریزی حدود ۲ میلیون و ۸۶۹ هزار قطعه در استان همدان دانست و گفت: جوجه ریزی درآبان ماه ۴۷ درصد افزایش داشته و روزانه حدود ۱۸۰ تا ۲۵۰ تن مرغ در همدان کشتار می‌شود.

داریوش سرحدی گفت : با توجه به افزایش قیمتی که در آبان ماه داشتیم و قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومانی مرغداران تمایل به جوجه‌ریزی داشتند و افزود: تا اواسط دی ماه بیش از نیاز استان مرغ تولید شده است که همین امر کاهش قیمت مرغ را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه در روز گذشته قیمت مرع گرم ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود، افزود: برخی از فروشندگان سواستفاده کرده و مرغ را بیش از حاشیه سودی که در نظر گرفته شده می‌فروشند که این واحدها مورد بازرسی قرار می‌گیرند و برخورد می‌شوند.

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم‌مرغ در استان نداریم، تصریح کرد: تولید تخم‌مرغ در استان همدان ۵۰ تن بوده و میزان مصرف استان بین ۵۰ تا ۶۰ تن گزارش شده است.

سرحدی درباره تامین میوه شب یلدا نیز گفت: از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستیم لیست انبارهایی که دارای میوه هستند را به جهاد کشاورزی معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام شهرستان‌ها مکلف شدند در زمینه بازرسی از انبارهای نگهداری میوه و کالا اقدام کنند، تصریح کرد: تمام شهرستان‌ها مکلف شدند برای جلوگیری از سودجویی و نارضایتی مردم بازرسی دقیق از انبارهای نگهداری میوه داشته باشند.

سرحدی همچنین تاکید کرد: هر انبار و سردخانه‌ای که در لیست سامانه جامع انبارهای استان نباشد، به منزله احتکار محسوب می‌شود و پرونده تعزیراتی برای آن تشکیل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.