اسب کوکی احسان فکا در راه است

0 26

انتشار کتاب اسب کوکیِ اثر احسان فکا

کتاب «اسب کوکی» به نویسندگی «احسان فکا» به زودی توسط انتشارات آوامتن منتشر خواهد شد. این کتاب به شمارگان ۵۰۰ جلد در پاییز سال ۱۴۰۲ روانه بازار می‌شود.

اسب کوکی-احسان فکا
کتاب اسب کوکی اثر احسان فکا

 

انتشارات آوامتن که پیش از این با مجموعه کتاب‌های همدان‌نامه به سراغ آثار نویسندگان همدانی رفته و آثاری را که در حوزه تاریخ محلی بود و فرهنگ باشندگان استان همدان را بازنمایی می‌کند، منتشر کرده است. این آثار به‌نوعی به شناسایی و معرفی استان همدان می‌پرداخت. اما این بار تصمیم گرفته که با انتخاب، چاپ و انتشار آثار نویسندگان همدان در زمینه آثار پژوهشی، ترجمه، شعر، داستان و نمایشنامه دریچه جدیدی را پیش روی مخاطبان باز کند.

این آثار در قالب «مجموعه کتاب‌های آفتابگردان» زیر نظر «حسین زندی» منتشر و ارائه می‌شود.

اسب کوکی مجموعه‌ای از داستان‌های احسان فکا و سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های آفتابگردان است. داستان‌های این مجموعه علاوه برآن‌که از تجربه‌های زیسته برآمده‌اند همگی دارای ساختاری منسجم هستند.

احسان فکا ۲۲ داستان کوتاه در این مجموعه آورده که می‌توان گفت درون‌مایه و تم اصلی بیشتر آن‌ها اسب است. مجموعه داستان‌های اسب کوکی در ۲۲۵ صفحه نگارش شده و به‌زودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

اولین داستان کوتاه این کتاب «اسب سیمی» است. از دیگر داستان‌های کتاب اسب کوکی می‌توان «باران بهشت»، «عطر ترش پرتقال»، «حسین آقاشمر»، «درخت گیلاس» «زکریا»، «مریوان و کهکشان»، «سالار اکباتان»، «منوچهرخان عظیم‌زاده فخرآبادی»، «گزل»، «سرمست دلارام»، «سرب و سبزه»، «ماه تلخ»، «دل‌شاد»، «رضاموتوری»، «سوار خسته دشت امید»، «خانه ابری»، «گردونه اسبی»، «خوبان و باران»، «گیله‌مرد»، «اسب آهنی» و «اسب کوکی» را نام برد.

داستانی که در ادامه می‌خوانیم اسب کوکی، آخرین داستان این کتاب است

اسب کوکی نه شیهه می‌کشید نه می‌دوید نه می‌پرید. فنرش جمع مانده بود، توی انباری، کنار اسباب‌بازی‌های امیرعلی، امیرعلی که بزرگ شد، سراغ اسباب‌بازی‌ها را نگرفت، سراغ اسب کوکی را هم، اسب کوکی اما صبح تا شب انتظار می‌کشید که در جعبه باز شود. که امیرعلی بیاید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.