آموزه آموزگاری منتشر شد

0 6

کتاب آموزه آموزگاری به تازگی به کوشش سید امیر قشمی توسط انتشارات آوا متن در ۲۹۶ صفحه منتشر شده است. آموزه آموزگاری شامل ۲۴ گفتگو با ۲۴ نفر از پیشکسوتان تعلیم و تربیت همدان است.

این کتاب در قالب مجموعه کتاب‌های همدان‌نامه که زیر نظر حسین زندی منتشر می‌شود، روانه بازار شده است. مجموعه کتاب‌های همدان‌نامه با هدف معرفی آثار نویسندگانی که در حوزه همدان‌شناسی قلم می‌زنند، منتشر می‌شود.

امیر قشمی با اعلام این خبر گفت: ثبت و انتقال تجربیات گران‌بهای معلمانی که از پیشتازان آموزش و پرورش بوده‌اند و اینک به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند بسیار مهم است. تجربه این آموزگاران به عنوان گنجینه‌های نیروی انسانی فرصت ارزشمندی برای ارتقای بهره‌وری معلمان جوان و تازه کار است.

قشمی افزود: تجارب و به‌یاد مانده‌هایی که اگر مکتوب نشود، از دسترس دیگر معلمان، مدیران و علاقه‌مندان حوزه آموزش و پرورش دور مانده و با گذشت زمان به کلی به فراموشی سپرده خواهد شد.

این نویسنده همدانی در ادامه گفت: آموزه آموزگاری تجربه‌ای نو در بازخوانی و بازنویسی خاطرات و سخت‌کوشی معلمانی است که بدون هیچ چشمداشتی در عرصه‌های تعلیم و تربیت قدم‌های موثری برداشته‌اند.

آنچه از انتشار این کتاب در نظر داشتم  ایجاد ارتباط بین نسل گذشته و امروز معلمان است تا نسل امروز با مطالعه این کتاب با این سرمایه‌های معنوی و اجتماعی بیشتر آشنا شده و از تجربیات آنان برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

کتاب آموزه آموزگاری از روز گذشته روانه بازار شده و در شهرکتاب همدان و کتاب مهدی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.