آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری در همدان

عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری شامل احداث ساختمان تجاری با مشارکت بخش خصوصی و تملک و احداث ساختمان راهنمای گردشگری با پیش بینی اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال روز دوشنبه در همدان آغاز شد.

0 5

شهربان­پرس به نقل از ایرنا-رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این آیین گفت: شهرداری همدان در دوره‌های گذشته در حوزه سرمایه گذاری غفلت داشته اما اکنون با بسترسازی‌ها و حمایت‌های صورت گرفته در شورای ششم، اقدام‌های ارزشمندی در این حوزه اجرایی شده است.

محمد مسگریان افزود: مدیریت شهری در دوره‌های گذشته دارایی‌های خود را خام­فروشی می‌کرد و از سرمایه گذاری و نیز ارزش افزوده دارایی‌ها غفلت شد اما شورای ششم به این مهم توجه جدی دارد.

وی خواستار تقویت وحدت و یکپارچگی مدیران شهری و شورای شهر همدان و پرهیز از اختلاف‌ها شد و بیان کرد: خدمت به مردم مهم‌ترین وظیفه مدیریت شهری است و در سایه وحدت می‌توانیم درصد رضایتمندی مردم را افزایش بدهیم.

مسگریان احداث و تکمیل مجموعه الماس غرب را یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در سایه وحدت و حمایت از مدیریت شهری دانست و گفت: اقدام‌های خوبی در حوزه سرمایه گذاری انجام شده و می‌توانیم با جذب و تولید سرمایه برای شهرداری، شرایط رفاهی شهروندان را تقویت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر رسیدگی به ملک‌های بلاتکلیف مردم، افزود: مسوولان ارشد استان توجه بیشتری به مدیریت شهری داشته باشند تا خدمات دهی بهتری نیز برای مردم صورت بگیرد.

مدیر شهرداری منطقه چهار شهرداری همدان نیز در این آیین گفت: در راستای سرمایه گذاری در منطقه چهار شهرداری، مشارکت بخش خصوصی را در دستور کار قرار دادیم و هم اکنون نیز این مشارکت در احداث ساختمان مسکونی _تجاری کوی فرهنگیان انجام خواهد شد.

علی طهماسبیان افزود: احداث ساختمان راهنمایی گردشگردی در بلوار شهید سردار همدانی نیز از دیگر طرح‌هایی است که امروز کلنگ زنی شد تا در حوزه گردشگری نیز بیش از پیش خدمات دهی لازم را به مسافران داشته باشیم.

شهردار همدان گفت: ۱۵ پروژه مهم سرمایه­گذاری به میزان ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این شهر تعریف شده که عملیاتی شدن آنها به توسعه و رشد همدان کمک خواهد کرد.

سیدمسعود حسینی افزود: ایجاد زیرساخت‌های جدید مدیریت شهری در راستای نشاط اجتماعی، خدمات­دهی بهتر به شهروندان، تقویت حوزه سرمایه گذاری و پرهیز از خام­فروشی و فروش قطعات زمین‌های شهرداری است.

وی اضافه کرد: امروزه ۶۰ درصد از هزینه‌ها صرف طرح‌های عمرانی می‌شود و باید با جذب سرمایه­گذاران، نسبت به تامین منابع مالی نیز اقدام کنیم. در این راستا همه مسئولان باید سرمایه­پذیر باشند تا بتوانیم فرآیندهای سرمایه گذاری را فراهم کنیم و اگر مورد حمایت لازم قرار بگیریم، روزهای درخشانی را در این حوزه شهری خواهیم داشت.

شهردار همدان افزود: با سرمایه گذاران و انبوه سازان نشست‌های متعددی برگزار کردیم و سودآوری برای آن‌ها نیز تعریف شده است و اکنون ایجاد پارک آبی را در دستور کار داریم و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

حسینی خواستار آسیب شناسی و راهکارهای لازم در حوزه سرمایه گذاری توسط اصحاب رسانه شد و افزود: در سرمایه گذاری و گردشگری همراهی خوبی بین شورا و شهرداری است و ارزش پروژه‌های شهرداری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: سیاستگذاری شهرداری کمک به زیرساخت‌های گردشگری همدان است و معتقدیم این حوزه باید اقتصادی شود و فعالان حوزه گردشگری و نیز بازاریان باید در این حوزه به ما کمک کنند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: اهمیت صنعت گردشگری باید برای مردم این شهر تبیین شود.

حمید بادامی نجات شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، غنای فرهنگی و تاریخی را از ویژگی‌های بارز و بی‌نظیر شهر همدان عنوان کرد و افزود: بی‌اطلاعی مسافران از ظرفیت‌های گردشگری همدان همواره دغدغه فعالان این حوزه بود و اکنون با احداث ساختمان راهنمایی گردشگردی در ورودی محور تهران به همدان، خدمات دهی خوبی به گردشگران خواهد شد.

وی خواستار ساخت ساختمان راهنمایی گردشگردی در ورودی جاده ملایر شد و بیان کرد: راهنمایان گردشگری می‌توانند در این مکان‌ها فعالیت کنند و اقدام شایسته شهرداری به شمار می‌رود.

بادامی نجات با اشاره به اینکه مدیریت شهری بار ثبت جهانی هگمتانه را برداشته است، گفت: مابقی دستگاه‌های اجرایی نیز همراهی کردند اما شهرداری اقدامات اساسی را انجام داد و امیدوارم امسال جشن ثبت جهانی را بگیریم.

وی با اشاره به حوزه سرمایه گذاری گفت: خانه‌های واجد ارزش همدان میراث فاخر و گرانبها هستند که با احیای آن‌ها می‌توانیم از این ارزش معنوی برای جذب گردشگران بهره‌مند شویم.

این عضو شورای شهر همدان افزود: شهرداری به دنبال تملک خانه‌های واجد ارزش است و ۱۵۰ میلیارد تومان امسال در این حوزه هزینه خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.