آب چشمه‌های همدان سالم یا ناسالم؟

0 11

با توجه به اینکه بیش از دو ماه از قطعی‌های مکرر آب در همدان می‌گذرد و مردم با سختی‌های زیادی برای رفع نیاز آب مواجه هستند، هنوز اقدام قطعی برای برطرف کردن این مشکل صورت نگرفته است.

در هفته‌های اول قطع آب، توزیع آب آشامیدنی و آب معدنی در مناطق مختلف صورت می‌گرفت که به صورت مستمر نبوده و بدون برنامه و سازماندهی بود. اما در هفته‌های اخیر این روند ادامه نیافت و مردم خود به دنبال تامین آب آشامیدنی هستند. مردم همدان برای رفع نیاز مجبور به خرید آب معدنی و یا استفاده از آب چشمه‌های مختلف شده‌اند و علاوه بر اینکه زمان زیادی را صرف رفت‌ و آمد و ایستادن در صف‌های طولانی می‌کنند این سوال وجود دارد که آیا این آب‌ها سالم هستند‌؟ و آیا برای استفاده‌ طولانی مدت مناسب‌اند؟

بسیاری بر این باورند که آب‌هایی که از دل کوه می‌آیند سالم هستند اما استفاده‌ مداوم از این آب‌ها هم می‌تواند مشکل‌ساز شود.

سلامت آب چشمه‌های همدان منوط بر چیست؟

سلامت این آب‌ها منوط بر شرایط مختلفی است که شامل این موارد می‌شود:

این چشمه‌ها نباید در مجاورت زمین‌های کشاورزی که امکان ورود سموم و آلاینده‌ها به آن‌ها وجود دارد، قرار گرفته باشند .

باید دهانه چشمه‌ها دارای حفاظ و با آب سطحی در تماس نباشد چرا که ممکن است آب آلوده‌ای وارد جریان آن شود. نوشیدن طولانی مدت از این آب‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات متعدد در مثانه و کلیه که مستعد سنگ‌سازی هستند، ‌شود. علاوه بر این آب چشمه‌هایی که در معرض آلودگی هستند می‌تواند باعث انتقال هپاتیت «آ» باشد.

با تمام نکاتی که گفته شد همچنان باید دید با توجه به عملکرد ضیعف مسئولین در این رابطه چه زمانی مشکل آب همدان حل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.