شناسایی و دستگیری ۹ حفار غیر مجاز در استان

0 5

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از دستگیری ۹ حفار غیرمجاز و کشف ادوات حفاری در شهرستان‌های همدان، اسدآباد و نهاوند طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان جواد خدامرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات میراث فرهنگی اظهار کرد: در پی اعلام پایگاه یگان‌ حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان‌ همدان، اسدآباد و نهاوند و در پی اخبار رسیده از سوی میراث‌بانان افتخاری حفاری غیرمجاز چند فرد ناشناس در منطقه که قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی داشتند، موضوع بررسی شد‌.
وی گفت: بلافاصله ماموران این یگان با هماهنگی و دستور مقام قضایی به‌همراه عوامل انتظامی راهی منطقه شدند و پس از بررسی، صحت و سقم خبر، در چند عملیات غافلگیرانه توانستند این حفاران را دستگیر و از آنان یک دستگاه گریدر زنجیری و آلات و ابزار حفاری کشف و ضبط کنند.
فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: تعدادی از این حفاران نیز در حین تخریب منابع ملی و طبیعی با همکاری پرسنل انتظامی استان و یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان همدان دستگیر شدند.
وی افزود: در پی ماموریت‌های انجام شده در این شهرستان‌ها ۹ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند که سه تبعه غیرمجاز هم در بین دستگیرشدگان حضور داشتند که پرونده به‌ منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.خدامرادی گفت: طبق قانون هرگونه حفاری غیرمجاز به منظور دست‌یابی به اشیا تاریخی ممنوع بوده است.
منبع: فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.